لزوم برگزاری دوره‌های مشاوره‌ای خانواده در قشم/ زوج‌های جوان در اولویت

رئیس بهزیستی قشم بر لزوم برگزاری و توسعه دوره‌های مشاوره‌ای خانواده در این شهرستان تاکید کرد. به گزارش خبرنگارهرمز، سیروس شمس‌اللهی در نشستی در رابطه با فعالیت‌های بهزیستی در این جزیره، گفت: در حال حاضر و به مناسبت هفته دفاع مقدس اداره بهزیستی قشم به مدت هفت روز در نمایشگاه عکس دفاع مقدس برای زوج‌های […]

رئیس بهزیستی قشم بر لزوم برگزاری و توسعه دوره‌های مشاوره‌ای خانواده در این شهرستان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگارهرمز، سیروس شمس‌اللهی در نشستی در رابطه با فعالیت‌های بهزیستی در این جزیره، گفت: در حال حاضر و به مناسبت هفته دفاع مقدس اداره بهزیستی قشم به مدت هفت روز در نمایشگاه عکس دفاع مقدس برای زوج‌های جوان مشاوره دوره‌های مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه و تعدد دوره‌های مشاوره‌ای در جامعه، افزود: بسیاری از افراد جامعه ایرانی همچنان از تاثیر مشاوره بر روند کیفی زندگی خانوادگی و شخصی خود بی‌اطلاع هستند.

این مسئول با تاکید بر تفاوت جریان مشاوره‌ای در قسمت خانوادگی و خصوصی با اختلالات روانی عنوان کرد: روانپزشکان با استفاده از داروها و درمان‌های خاص در رفع اختلالات روانی تاثیر گذاشته و مشاوران خانوادگی و شخصیتی با شیوه‌های مختلف مشاوره‌ای راهی نو و جدید در زندگی افراد باز می‌کنند.

شمس‌اللهی با اشاره به انواع خدمات مشاوره‌ای بهزیستی در بخش‌های مختلف برای مددجویان شهرستان گفت: خدمات مشاوره‌ای بهزیستی شهرستان شامل بخش‌های تحصیلی، خانوادگی، قبل از ازدواج می‌شود.

وی ادامه داد: زوج‌های جوان با استفاده از مشاوران متخصص و کارآمد با انواع راه‌های موثر در محکم شدن بنیان خانواده آشنا شده و برای رسیدن به تحکم خانوادگی با کمترین اختلاف و نا آرامی آشنا می‌شوند.

رئیس بهزیستی قشم به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس فرصتی مناسب برای آگاهی و اطلاع رسانی به جوانان و نوجوانانی است که هشت سال دفاع مقدس را ندیده‌اند و تبیین ارزش‌های آن دوران حربه‌ای در مقابل ترفندهای دشمنان و موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی است.

شهرستان قشم که جزائری همانند هنگام، لارک و هرمز نیز در محدوه آن قرار دارد، دارای جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

مرکز این شهرستان که از چند جزیره تشکیل شده است، شهر قشم است.