کمبود سوخت؛مردم قشم را از آبرسانی محروم کرده است

کمبود سوخت ماشین های آبرسانی به روستاهای قشم مردم این جزیره را دچار مشکل کرده است . به گزارش خبرنگار تحلیلی هرمزآنلاین ، از انجا که رسیدگی به وضعیت آب در شهرستان قشم از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود؛ که نیازدارد این مشکل باید به صورت زیر‌بنایی برطرف شود. این روزها جزیره قشم از […]

کمبود سوخت ماشین های آبرسانی به روستاهای قشم مردم این جزیره را دچار مشکل کرده است .

به گزارش خبرنگار تحلیلی هرمزآنلاین ، از انجا که رسیدگی به وضعیت آب در شهرستان قشم از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود؛ که نیازدارد این مشکل باید به صورت زیر‌بنایی برطرف شود.

این روزها جزیره قشم از نظر سوخت دچار مشکل شده است کمبود بنزین آزاد در جایگاه‌ها، کمبود گازوییل؛ در آبرسانی به مردم روستاها هم از نظربالا رفتن قیمت آب تاثیروهم از نظر دیر رسیدن اب به مردم بسزایی گذاشته است که مسئولین باید با رفع مشکل کمبود بنزین آزاد و… در جایگاه‌های این مشکل بزرگ ‌راحل کنند .

مسئولین شهرستان قشم مسئله کمبود آب شرب روستاهای این شهرستان را در اولویت قرار دهد و با تخصیص اعتبارات لازم این مشکلات را حل کند.

مردم این جزیره با بیان این که دیگر پول خرید آب معدنی نداریم ؛ خواستار حمایت بیشتر مسئولان از از روستاییان شدند .

آب‌شیرین کنی با این حجم بالا برای اولین بار در کشور در شهرستان قشم راه‌اندازی شد و از خصوصیات این آب‌شیرین‌کن می‌توان به تولید همزمان آب و برق که شامل ۵۰ مگابایت برق و ۱۸ هزار متر مکعب آب است، اشاره کرد که بتواند مشکل مردم این جزیره راحل کند ولی همچنان مردم مشکل آبرسانی دارند .

شهرستان قشم با داشتن ۷۰ روستا همچنان با مشکل نبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کند، بسیاری از این روستاها به صورت سیار آبرسانی می‌شوند و آب‌شیرین‌کن‌های کوچکتر با ظرفیت‌های کمتر در برخی از مناطق احداث شده که آب آنها از طریق تانکر بین مردم توزیع می‌شود.

علت اصلی نبود آب در این جزیره نبود منابع زیرزمینی آب شیرین است، در سال‌های گذشته آب این جزیره از طریق بندرعباس و سد میناب تامین می‌شد که به دلیل بروز مشکلات فراون ادامه این عملیات دیگر امکان پذیر نیست .

باید به این نکته اشاره کرد که کمبود آب یکی از بزگترین معضلات جزیره های استان هرمزگان است و در تمامی جزیره ها به صورت پراکنده وجود دارد اما جزیره قشم بیشترین مشکل را به دلیل نداشتن هیچ‌گونه منابع زیرزمینی آب دارد .