قناعت و سادگی زندگی حضرت زهرا(س) الگوی اقتصاد مقاومتی است

مسئول کانون بانوان هرمز ضمن تبریک به مناسبت ولادت یگانه بانوی جهان و بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز زن گفت : آن حضرت دائما این موضوع را مد نظر داشت که از همسر خود تقاضایی کند که انجام آن خواسته برایش میسر باشد. وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) بزرگ بانوی اسلام،الگوی […]

مسئول کانون بانوان هرمز ضمن تبریک به مناسبت ولادت یگانه بانوی جهان و بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز زن گفت : آن حضرت دائما این موضوع را مد نظر داشت که از همسر خود تقاضایی کند که انجام آن خواسته برایش میسر باشد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) بزرگ بانوی اسلام،الگوی کامل و ابدی زن نمونه است، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) اسوه زنانعالم بوده و حلقه اتصال نبوت و ولایت است.

زینب زرنگاری  به خصوصیات زن نمونه از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: اطاعتاز حضرت حق، عفت و پاکدامنی در وجود فاطمه (س) متبلور بود و صداقت،استقامت، تواضع، پاکدامنی، ایثار و فداکاری ایشان نیازی به توصیف ندارد وحقیقتی است که دوست و دشمن به آن معترف‌اند.
مسئول کانون بانوان هرمز تصریح کرد: در تمام زندگی حضرت فاطمه (س) قناعتو سادگی به وضوح به چشم می خورد و نیاز است که زنان جامعه امروز به اینالگو و اسطوره تمام عیار توجه ویژه داشته باشند و رفتار ایشان را سرلوحهزندگی خود قرار دهند.
وی ضمن تاکید بر حجاب برای بانوان مسلمان افزود: زنان مسلمان باید درسحجاب را از مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) بیاموزند، مسئله حجاب هم بحثی نیستکه تنها در گذشته رواج داشته و شامل جامعه امروز نباشد؛ نگاههای مردان
نامحرم در گذشته وجود داشته و امروز نیز این نگاهها همچنان در جامعه هست.
زینب زرنگاری بیان داشت : فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ستاره درخشانعالم خلقت است و ما باید از این ستاره درخشان، راه به سوی خدا و راهِبندگی را که راست است و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پیمود و به آنمدارج عالی رسید، پیدا کنیم.
وی عنوان کرد : زنان کشور ما، با آشنایی با زندگی فاطمه زهرا (سلام اللهعلیها) و معرفت و مبارزات و سخنان حکمت آمیز آن بزرگوار، راهی را درمقابل خود ترسیم کرده اند، از آن راه حرکت کرده اند و بیشتر هم بایستی
پیش بروند.
مدیر عامل کانون فرهنگی اجتماعی زنان توانمند هرمز  ادامه داد: شخصیتحضرت فاطمه (س) سرشار از درس‌های آموزنده است که دستگاه‌های فرهنگی کشوراین مفاهیم را نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان باید بیش ازپیش ترویج کنند.
خانم زرنگاری  یادآور شد: تمام ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) می‌تواند یکدرس باشد و زنان با الگو گرفتن از آن حضرت که نمونه کامل عفاف، حجاب،عصمت و پاکدامنی بود می‌توانند راه سعادت و رسیدن به کمال را در پیشگیرند.
وی با اشاره به جریان نزول سوره کوثر بر پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت:فاطمه(س) الگوی تمام و کامل زنان و دختران است و سوره کوثر نیز در شاناین بانوی بزرگ نازل شده است.
وی بیان کرد: زنان و دختران مسلمان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) در تمامی ابعاد زندگی خویش به ویژه مسئله حجاب و عفاف می‌توانندهمواره مروج اهداف این بانوی گرانقدر اسلام باشند و از اهداف وی که
بزرگ‌ترین آن ولایتمداری است پاسداری کنند.
این مقام مسئول  تصریح کرد: امام (ره) از زنان انتظار داشتند همچون حضرتفاطمه زهرا (س) که در مقاطع حساس تاریخی نقش‌آفرینی کردند آنها نیز واردعرصه شوند و حتی این موضوع را یک ضرورت می‌دانستند.
مدیر عامل کانون فرهنگی اجتماعی زنان توانمند هرمز  با بیان اینکه انقلاب اسلامی ارزش از دست رفته زنان را به آنها بازگرداند، افزود: سرمشق گرفتن از زندگی ائمه‌اطهار به خصوص حضرت زهرا (س) انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند.
وی اضافه کرد: اگر زن‌ها روز ولادت حضرت زهرا (س) را به عنوان روز زنپذیرفته‌اند این پذیرش باید به معنای تبعیت کردن از راه، منش و کردار آنحضرت باشد.
زرنگاری  خاطرنشان کرد: زن واقعی باید مسئولیت‌های نهاده شده بر دوش خود را با تبعیت از حضرت فاطمه زهرا (س) به نحو احسن انجام دهد.
وی درباره حجاب زنان گفت: حجاب عامل احترام به زن، ارزش و حافظ زنان است که این امر تا قبل از انقلاب اسلامی نبود و این مهم را امام خمینی (ره) برای زنان جامعه احیا کرد.
مسئول کانون بانوان هرمز با تاکید بر اینکه سبک زندگی همه ما باید سبکزندگی فاطمی و علوی باشد، گفت: همه باید از رفتار و اعمال حضرت فاطمه(س) درس بگیریم و آنها را در زندگی خود به صورت عملی به کار بگیریم.
زرنگاری در خاتمه یادآور شد: حضرت فاطمه (س) همیشه به حفظ حجاب تلاش داشتند و بر زنان جامعه امروز هم واجب است تا از تنها دختر پیامبر و همسر اولین امام شیعیان پیروی کرده و در حفظ حجاب کوشا باشند.