قمات لافتی قربانی تیر اندازی در روستای لافت

م ملاحی جوانی که برای کسب درآمد و کمک به معیشت خانواده اقدام به خرید ماهی از ماهیگیران و فروختن آن به خریداران می نمود  پنجشنبه شب برای خرید ماهی به ساحل روستای لافت رفته بود که مورد اصابت گلوله از ناحیه شکم شد و به شدت مجروح گردید. خانواده این جوان در مصاحبه با […]

م ملاحی جوانی که برای کسب درآمد و کمک به معیشت خانواده اقدام به خرید ماهی از ماهیگیران و فروختن آن به خریداران می نمود  پنجشنبه شب برای خرید ماهی به ساحل روستای لافت رفته بود که مورد اصابت گلوله از ناحیه شکم شد و به شدت مجروح گردید.

خانواده این جوان در مصاحبه با هرمز آنلاین اظهار داشتند ساعت ۱۲ شب بود که به ما خبر دادند برادرمان مجروح شده است که ما  اقدام به انتقال او به بیمارستان قشم نمودیم و پس از عمل جراحی قسمتی از روده کوچک و بزرگ او را به دلیل پاره شدن  (حدودا ۷۰ سانتی متر) از شکمش خارج کرده اند.

وضع فعلی این جوان که در بخش سی سی یو بستری است  وخیم می باشد و  گلوله در شکم قربانی جا خوش کرده است.با توجه به انجام عمل جراحی  تا چند روز نمی تواند غذا بخورد و چند عمل جراحی در آینده در پیش رو دارد  و با توجه به اظهارات پزشک معالج  در آینده دیگر توان کار کردن نخواهد داشت .

پس از دو روز هیچ کدام از یگانهای انتظامی برای بررسی  وضعیت سلامت  این جوان به خانواده او مراجعه نکرده اند و معلوم نیست مسئولیت مجروحیت و از  کار افتادگی او را چه کسی بر عهده خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در چند ماه قبل یک محیط بان در هنگام انجام وظیفه در ساحل شیب دراز هم به علت تیر اندازی مامورین دریابانی به شدت مجروح شد و کلیه و طحال خود را از دست داد که پس از چند ماه درمان هنوز در منزل بستری می باشد.

لذا به نظر می رسد بی دقتی و سهل انگاری مامورین در هنگام تیر اندازی آن هم در محلی که مردم بی گناه حضور دارند   موجب ایجاد ضرر های جبران ناپذیر خواهد شد لذا به نظر می رسد دامنه درگیری هایی که منجر به تیر اندازی می شود را بایستی محدود به شرایط خاص نمود تا افراد عادی دچار حادثه نشوند.