قشم : آزاد ، آزاد است.

  تعریف آزادی برای هر فرد و گروهی یک جور معنا می دهد و هر انسانی به اندازه شعور و معرفت خود آن را تفسیر می کند قشم منطقه آزاد است؟  از زمانی که قشم به عنوان منطقه آزاد معرفی شد هر کسی تعبیری را برای خود در نظر گرفت و آخر ما ندانستیم که […]

 

تعریف آزادی برای هر فرد و گروهی یک جور معنا می دهد و هر انسانی به اندازه شعور و معرفت خود آن را تفسیر می کند

قشم منطقه آزاد است؟

 از زمانی که قشم به عنوان منطقه آزاد معرفی شد هر کسی تعبیری را برای خود در نظر گرفت و آخر ما ندانستیم که معنای آن چیست؟

با احترام به همه زحمت کشان و خدمت گزاران در جزیره زیبای قشم این مقاله مشکلات برخی از اقشار سواستفاده گر را در قشم بیان می کند.

منطقه آزاد از دیدگاه بازاریان؟

با احترام به بازاریان و کسبه متدین شهرستان ، برخی از بازاریان به بهانه منطقه آزاد بودن قشم سیستم خون ریزی و سکته زنی مردم را در برنامه کسب و کار خود در نظر گرفته اند.

این بخش از کسبه برای اینکه یک شب ره صدساله را طی کنند با هر قیمت و از هر طریقی کالا های خود را با قیمت گزاف و سنگین به مردم می فروشند و حتی کالاهای بی کیفیت و دور ریختنی را با عنوان و برند اصل به مردم قالب می کنند.

از دیدگاه این افراد قشم منطقه آزاد است و ما مجاز به هر گونه تخلفی هستند.

منطقه آزاد از دیدگاه نانوایان؟

نانوایان نیز از قافله خدمت در منطقه آزاد خارج نشدن . بعد از هدفمندی یارانه ها که هزینه پخت نان با مجوز کیفیت بهتر افزایش یافت . نانوای ها به بهانه های مختلف شعار منطقه آزاد بودن قشم را یدک کشیدن و نان ها با قیمت های نجومی وبا کیفیت بسیار ضعیف دست مردم می رسد.

از نان سنگک ۷۰۰تومانی در بندر عباس که در قشم ۱۰۰۰تومان به بالا فروخته می شود و در واقعه نان ۱۰۰۰تومانی یعنی یک دوم نان ۷۰۰تومانی بندر عباس.

بربری ۳۰۰ تومانی بندر عباس در قشم به بهانه بزرگ بودن ۱۰۰۰تومان فروخته می شود.

لواش هم از قافله عقب نمانده و هر کسی به اندازه بی کیفت پخت کردن قیمتی می افزاید.

راستی نان های روغنی و دیگر نان ها به بهانه های قشنگی و خوب پخت شدن قیمت های چندین هزاری دارند.

منطقه آزاد از دیدگاه سوپر مارکت ها؟

چند وقتی است که برخی از سوپر مارکت ها با انصاف شده اند و جای بسی خوشحالی است ولی هنوز هم برخی از این قشر قیمت های روی جلد را فراموش می کنند و به بهانه منطقه آزاد بودن. چند برابر روی جلد کالا را به مردم می فروشند و کسی اجازه شکایت هم ندارد.

منطقه آزاد از دیدگاه مشاور املاک؟

مشاورین املاک هم که امروزه سرمایه دارترین قشر جامعه شدن خودتون بهشون سر بزنید

منطقه آزاد از دیدگاه شرکت ها ؟

سرمایه گزاران و شرکت های در قشم فراموش کردند که حق کارگر را قبل از خشک شدن عرق پیشانیش باید پرداخت کنند و شاید برخی تصور می کنند که کارگران شرکت ها نوکران آنها هستند ظلم زیادی از سوی برخی از این افراد به گارگران می شود.

منطقه آزاد از دیدگاه افراد فاسد و بی بند و بار؟

یکی از دغدغه های افراد مومن و متدین قشم که قشراعظم جامعه را شامل می شوند . افراد مجهول الهویتی هستند که جزیره زیبای قشم را با حضور خود آلوده کرده اند .

حضور افراد فاسدی که زیبنده ای هیچ جای کره خاکی نیست و شاید اعتراض ملائک آسمان به خلقت انسان این افراد بودند .

قشم از حضور افراد فاسد به خود می لرزد و بهانه آنها منطقه آزاد بودن قشم است.

چه کسی منطقه آزاد را باید تعریف کند؟

تاسیس قشم به عنوان منطقه آزاد تجاری و صنعتی قدم مبارکی بوده است . ولی ای کاش مسئولین و متولیان معنای درستی از منطقه آزاد را تعریف می کردند که هیچ فرد سودجوی به بهانه های مختلف به خود اجازه ندهد در جزیره ای که با خون شهدا و ذکر اهل بیت (ع) با دشمنان اسلام در جنگ است خیانت و دزدی نکند.

هدف مقاله:

نویسنده این مقاله قصد سیاه نمایی را در قشم ندارد ولی واقعیت های پنهان جامعه باید به گوش مسئولین برسد تا بتوانند برای حل مشکلات موجود در جامعه قدم های مثبتی برداشته شود.

آزادی از دیدگاه ائمه اطهار یعنی بندگی خدا و بندگی خدا یعنی پاک بودن و خدمت صادقانه به خلق خدا.

   ادامه دارد

نویسنده : بصیرت