قشمی ها خواستار برکناری مدیرعامل منطقه آزاد قشم شدند

شهروندان قشمی با امضای نامه ای به مقام معظم  رهبری خواستار برکناری مدیرعامل منطقه آزاد قشم شدند. به گزارش هرمز در طوماری که به امضای نمازگزاران جمعه شهر قشم رسیده ، آمده است : پس از اعلام این جزیره به عنوان منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی و تجاری ، شاهد فراز و فرودهایی در […]

شهروندان قشمی با امضای نامه ای به مقام معظم  رهبری خواستار برکناری مدیرعامل منطقه آزاد قشم شدند.

به گزارش هرمز در طوماری که به امضای نمازگزاران جمعه شهر قشم رسیده ، آمده است :

پس از اعلام این جزیره به عنوان منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی و تجاری ، شاهد فراز و فرودهایی در زمینه فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی بوده اند که متاسفانه به دلیلی انتصابات نابجا و افراد ناتوان و عدم توجه به نخبگان منطقه نتوانسته اند اهداف اصلی تاسیس منطقه آزاد را محقق نمایند.

اما در سه سال اخیر و در دولت تدبیر امید شاهد انتصاب فردی … . البته مشکل ایشان به اینجا ختم نمی شود بلکه با مدیریت ضعیف و ناکارامد مشکلات ذیل را برای منطقه بوجود آورده است.

عدم توجه و عدم تحقق موضوع مهم اقتصاد مقاومتی که در سیاستهای کلی آن ، رسالت مناطق آزاد مشخص شده است.

اخلاق تند و برخورد نامناسب با سرمایه گذاران و گرفتار کردن آنها در پیچ و خم اداری سازمان

توقف اکثر پروژه های توسعه ای و اقتصادی قشم

عدم توجه به موضوع سکونت جوانان ساکن جزیره قشم

باند بازی و قبیله سالاری در انتصابات سازمان و عدم توجه به نخبگان بومی

رکود شدید اقتصادی در جزیره قشم و کوچ نمودن ساکنین به دیگر شهرها که برخلاف سیاستهای کلی جمعیت می باشد.

ایجاد درگیری با اعضای هیئت مدیره سازمان و مقامات و مسئولین محلی که بر خلاف ایشان می باشد.

عدم توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی  و مذهبی شهرستان.

عدم توانایی در پرداخت حقوق پرسنل سازمان در موعد مقرر که در هیچ برهه از زمان سابقه نداشته است ، این سازمان عریض و طویل اقتصادی از پرداخت حتی حقوق پرسنل خود عاجز باشد که نتیجه ضعف مدیریت ایشان می باشد.

سفرهای بی خاصیت و بی فایده با هزینه های هنگفت به خارج از کشور به اتفاق نور چشمی ها بدون اینکه ذره ای برای منطقه سودی داشته باشد.

عدم تشکیل جلسات هیئت مدیره بمدت شش ماه و توقف همه امور به دلیل انتصاب نخبگان بومی در هیات مدیره که از طرف ههیات وزیران انتخاب شده اند (ایشان اعلام نموده اند با هیات مدیره بومی کار نمی کنند و نهایتا پس از جابجایی افراد ، حاضر به تشکیل جلسه  شدند.)

هزینه های نابجا در امور غیر ضروری مثل برگزاری مسابقات جام جهانی هنرمندان با هزینه های گزاف و دیگر موارد.

و دیگر تخلفات گسترده درون سازمانی که دستگاه های نظارتی و سازمان بازرسی در حال بررسی آن می باشند.

اینها بخش مختصری از مشکلات موجود این جزیره می باشد که بیان گردید این در حالی است که مردم جزیره از بیکاری جوانان و فقر رنج می برند ، که با وجود پتانسیل بالا و موقعیت فوق العاده این جزیره ، به دلیل ضعف مدیریتی ، قشم را به این روز انداخته اند.

علی رغم رایزنی و بیان مشکلات با تمام مقامات دولتی از دبیر شورای عالی مناطق آزاد جناب آقای مهندس ترکان تا معاون اول رئیس جمهور ، ولی بدلیل حمایت فردی خاص در دولت از ایشان ، چنین مدیری بر مردم تحمیل گردیده است.

با همه این مسائل بجهت حفظ وحدت تا کنون سکوت نموده ایم ولی در روزهای اخیر شاهد تخریب مسجد در حال ساخت حضرت علی اکبر (ع) بدستور ایشان بوده ایم ، مسجدی که کمتر از سه ماه قبل با حضور نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله نعیم آبادی و امام جمعه محترم شهرستان و دیگر مسئولین کلنگ  زده شد و در حال احداث بود .ایشان به بهانه تصرف بیش از حد مجاز زمین واگذاری ، دستور  تخریب کل دیوار ساخته شده را صادر نمودند . در حالی که اگر تصرفی انجام شده می توانستند موضوع را با امام جمعه محترم شهرستان و یا ادارات مربوطه و بزرگان شهر در میان بگذارند و چنین جسارتی به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و پیروان آن در این منطقه حساس نی شد.

تا کنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ما سراغ نداریم مسئولی که نسبت به ساخت مسجد مانع شوند و یا آن را تخریب نمایند . این حرکت ناشایست ایشان تلقی اهداف خاص می گردد که موجب اهانت به مقدسات و آزرده خاطر شدن پیروان مکتب اهل بیت (ع) و از هم گسیختگی وحدت و آرامش منطقه شده که تا کنون با آرامش در کنار هم زندگی می کردند.

حال که از تمام مقامات دولتی نا امید شده ایم به شما پناه آورده و از محضر حضرتعالی تقاضا داریم به داد این جزیره و مردم آن برسیم.

از شما تقاضا داریم دستور فرمائید با انتصاب افراد شایسته و از بین نخبگان منطقه و استان که درد آشنا به شرایط حساس منطقه هستند ، به جای افراد نا آشنا استفاده نمده تا موجب پیشرفت همه جانبه جزیره قشم گردد و مسائل و مشکلات مردم حل شود و دیگر شاهد چنین جسارتی به مقدسات نباشیم.