قرارداد پیمانکار جمع‌آوری زباله قشم فسخ شد

مدیر بهسازی و خدمات شهری سازمان منطقه آزاد قشم از فسخ قرارداد پیمانکار جمع‌آوری زباله در شهر قشم به دلیل عدم بی‌توجهی به ۲۳ مورد تذکر و عدم توانایی لازم خبر داد. شریف شریفی‌نژاد با بیان این مطلب گفت: وظیفه اصلی مسئولان خدمت رسانی به مردم به نحو صحیح و در چارچوب قانون است و […]

مدیر بهسازی و خدمات شهری سازمان منطقه آزاد قشم از فسخ قرارداد پیمانکار جمع‌آوری زباله در شهر قشم به دلیل عدم بی‌توجهی به ۲۳ مورد تذکر و عدم توانایی لازم خبر داد.

شریف شریفی‌نژاد با بیان این مطلب گفت: وظیفه اصلی مسئولان خدمت رسانی به مردم به نحو صحیح و در چارچوب قانون است و ما باید با تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته تا شهری آراسته و در خورشان بومیان، ساکنان، گردشگران و مسافران داشته باشیم.

مدیر بهسازی و خدمات شهری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با توجه به مشکلات فراوانی که در نظافت شهری قشم قبل از ایام نوروز به وجود آمده بود و به لحاظ اینکه شهر کاملا کثیف شده بود سه روز قبل از حضور بنده در این پست، شرکت «بوستان سبز» در مناقصه برنده و از مورخ ۱۳ اسفند سال گذشته شروع به کار کرده است.

مدیر بهسازی و خدمات شهری منطقه آزاد قشم یادآور شد: پس از گذشت دو ماه از حضور من در مدیریت امور شهری متاسفانه شرکت بوستان سبز تاکنون به هیچ گونه از تعهدات خود مبنی بر ورود ماشین‌آلات پرس زباله و به کارگیری نیروی کارگری رفت و روب عمل نکرده است.

این مسئول اظهار داشت: در مدت دو ماهه گذشته تاکنون بالغ بر ۲۳ مورد تذکر کتبی و شفاهی به پیمانکار مذکور داده شده است که در همین تذکرات نیز با جرایم سنگینی به پیمانکار فوق همراه و اعلام شده است.

وی تصریح کرد: طی مدت یاد شده موضوع را مجدد به مسئولان ذی‌ربط سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص عدم توانایی پیمانکار فوق طی نامه‌های متعدد اعلام شده که خوشبختانه در چند روز اخیر مورد پیگیری قرار گرفت.

مدیر بهسازی و خدمات شهری منطقه آزاد قشم خاطر نشان کرد: طی نشستی که با سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم مهندس شعبانی‌فرد داشتیم مشکلات را مطرح و دستور داده شد موضوع به صورت جدی پیگیری و پیمانکار فعلی با توجه به عدم توانایی و فرصت دو ماهه که این شرکت داشته و به انجام تعهدات عمل نکرده، پس از اقدامات قانونی این قرار داد فسخ و قرار داد جدید با شرکتی منعقد خواهد شد که توانایی انجام خدمات رسانی به مردم را داشته باشد.
شریفی اظهار داشت: در این ایام ناچارا از یک پیمانکار خارج از قرارداد با پنج دستگاه پرس زباله نسبت به جمع‌آوری زباله در سطح شهر اقدام شده است.
وی گفت: پس از دستور و تاکید سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به ورود پیمانکار با امکانات مورد نیاز جدید پس از طی مراحل تشریفات قانونی با امکانات مورد نیاز این پیمانکار به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.
مدیر بهسازی و خدمات شهری منطقه آزاد قشم تاکید کرد: جمع‌آوری زباله‌های شهری یکی از ضروریات مدیریت شهری محسوب می‌شود و عملیات اجرائی صحیح و مناسب آن می‌تواند در پاکیزگی و زیبائی شهرها نقش مهمی را ایفا کند.
وی در پایان اظهار داشت: در کنار نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها، عملیات زیباسازی، نورپردازی جشن‌ها و مناسبت‌ها، نظارت بر بهسازی، خدمات شهری و روستایی، توسعه فضای سبز و همچنین کنترل بر پروژه‌های ساخت و ساز نیز به وظایف این مدیریت افزوده شده است.