فعالیت های قرآنی وحدت آفرین است/ مسئولین حمایت را به ابعاد مادی محدود نکنند

امام جمعه شهرستان قشم گفت: فعالیت های قرآنی وحدت آفرین است و با ایجاد صمیمیت در جامعه، مساجد را رونقی دیگر می بخشند. به گزارش پایگاه خبری امامت قشم حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه مرحله نیمه نهایی رقابت های قرآنی «شوق تلاوت» در قشم، فعالیت های قرآنی را معنویت بخش […]

امام جمعه شهرستان قشم گفت: فعالیت های قرآنی وحدت آفرین است و با ایجاد صمیمیت در جامعه، مساجد را رونقی دیگر می بخشند.

به گزارش پایگاه خبری امامت قشم حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه مرحله نیمه نهایی رقابت های قرآنی «شوق تلاوت» در قشم، فعالیت های قرآنی را معنویت بخش و وحدت آفرین دانست.

جوکار با بیان اینکه مساجد پایگاه های بزرگ مصونیت بخشی در مقابل تمام تهاجمات دشمن هستند، اظهار کرد: از صدر اسلام تا کنون دشمن همواره از مساجد سیلی خورده و امروزه نیز باید تمام فعالیت ها در راستای تقویت این مراکزِ آتش به اختیار باشد.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید و تصریح کرد: گسترش فعالیت های قرآنی می بایست از مساجد آغاز، و تا قلب خانه و خانواده ها به نحوی پیش رود که معارف قرآنی بر تمامی خانه ها سایه بیفکند.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج قرآن کریم بیان کرد: امروز اگر مشکلی در زندگی ها وجود دارد به علت فاصله گیری از قرآن و عترت است و توجه به این امانات الهی حلال مسائل زندگی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار ترویج فرهنگ قرآنی را نیازمند حمایت بیشتر مسئولین اجرایی و دولتی دانست و گفت: مسئولین نباید حمایت را در ابعاد مادی و درج آرم خود بر بنرهای تبلیغاتی خلاصه کنند، بلکه باید با حضور در محافل دینی که تاثیر عمیقی بر جامعه خواهد داشت نیز حمایت عملی خود را اعلام نمایند.

جوکار با بیان اینکه قرآن، هادی و انسان ساز است و در مقابل دشمن باید لباس قرآن را که بر محکم ترین سپر می باشد بر تن کرد، ادامه داد: راه مقابله با دشمن، پیروی از قرآن و عترت در کنار یکدیگر است و برای اصلاح امور جامعه باید فرهنگ را منطبق  با قرآن نموده، برنامه ای قوی و پرشور برای تمام مقاطع سنی پی گرفت.

مدیر امور قرآنی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس علیه السلام، دکتر فقهی زاده معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین ملانوری مشاور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله حاضرین در این مراسم بودند و در پایان، دعوتنامه کربلای معلی به ۲۰نفر از نوجوانان قرآنی جهت زیارت و شرکت در مرحله پایانی مسابقات تلاوت قرآن کریم اهداء شد.