فرماندار و جمعی از مدیران قشم با خانواده شهید حسن ذاکری دیدار کردند

فرماندار قشم  در دیدار جمعی از مسوولان شهرستان قشم با خانواده شهید حسن ذاکری به مناسبت بزرگداشت روز تکریم همسران و مادران شهدا، گفت: این آرمان ها چیزی جز حفظ دین و ارزش های معنوی، حفاظت از کیان نظام اسلامی و پاسداری از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران نیست. وی افزود : با […]

فرماندار قشم  در دیدار جمعی از مسوولان شهرستان قشم با خانواده شهید حسن ذاکری به مناسبت بزرگداشت روز تکریم همسران و مادران شهدا، گفت: این آرمان ها چیزی جز حفظ دین و ارزش های معنوی، حفاظت از کیان نظام اسلامی و پاسداری از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود : با صبر و استقامت خانواده شهدا بود که امروز کشور ما به برکت خون شهدا با عزت و سربلندی در میان کشورهای منطقه توانسته است قله های پیشرفت در زمینه های مختلف علمی و اقتصادی را فتح کند.

وی شهادت را نهایت ایثار یک انسان دانست و آن را نماد ارزش های والای اسلامی و انسانی خواند و گفت: شهیدان با تقدیم جان شان باعث اقتدار و عظمت کشور شدند.

به گفته وی به برکت وجود شهدا روحیه شهادت در جامعه بخصوص درمیان جوانان نهادینه شده است.

فرماندار قشم در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش شهدا در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: شهادت افزون بر ۲۲۵هزار نفر در آن دوران درس بزرگی از ایثار مردم یک کشور برای دفاع از آرمان های عقیدتی جامعه آن کشور است.

سالاری بر حفظ خاطرات شهدا در جامعه تاکید کرد و گفت: وظیفه تک تک مسئولان است که این خاطرات را به انحای مختلف در اذهان مردم بخصوص جوانان زنده نگهدارند.

براساس این گزارش خانواده شهید حسن ذاکری نیز در این دیدار با تشکر از فرماندار و مسئولان شهرستان قشم از تلاش های بنیاد شهید شهرستان قشم درخصوص تامین برخی از نیازهای شان تقدیر کردند.

شهید حسن ذاکری در سن ۱۵سالگی به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت نایل شد.