فرماندار قشم : ثبت احوال در حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه مهمی دارد

فرماندار شهرستان قشم در نشست که با حضور جمعی از پرسنل ثبت احوال قشم به مناسبت گرامیداشت سوم دی ماه روز ثبت احوال انجام شد گفت: آمار و اطلاعات ثبت احوال برای کشور حائز اهمیت و حیاتی است ثبت احوال  در ارتقاء  امنیت  و حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه خطیر و  مهمی برعهده […]

فرماندار شهرستان قشم در نشست که با حضور جمعی از پرسنل ثبت احوال قشم به مناسبت گرامیداشت سوم دی ماه روز ثبت احوال انجام شد گفت: آمار و اطلاعات ثبت احوال برای کشور حائز اهمیت و حیاتی است ثبت احوال  در ارتقاء  امنیت  و حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه خطیر و  مهمی برعهده دارد که این خود می تواند زمینه ساز یک حرکت جهشی و تحولی باشد.

مسعود سالاری افزود : در تمام دنیا با توجه به روزآمدی علم و فنون از آمار و اطلاعات به شکل صحیح و در مسیر توسعه بهره برداری می کنند که این حرکت می تواند یک شرایط تحولی را به وجود آورد.

وی بیان داشت : رسالت  بزرگ  ثبت  احوال  ثبت  به موقع  و به روز وقایع  حیاتی چهارگانه،  صدور اسناد  هویتی، انتشار آمارهای حیاتی، صدور کارت ملی هوشمند با هدف استقرار نظام جامع شناسایی  ایرانیان که از زیر ساخت های استراتژیک  دولت  الکترونیک است.

سالاری با تأکید بر این که  آمار و اطلاعات ثبت  احوال  برای کشور حائز اهمیت  و حیاتی است افزود:  ثبت  احوال  به عنوان یک دستگاه  حاکمیتی برای ما حائز اهمیت بوده  و در زمره دستگاه هایی  است  که آمار و اطلاعاتش برای کشور حیاتی است.

فرماندار قشم افزود : باید فرهنگ ثبت وقایع حیاتی در بین مردم نهادینه و از تمام افرادی که می‌توانند در این زمینه تاثیر گذار و نقش آفرین باشند استفاده کرد و به سمتی پیش برویم که با ارتقاء فرهنگ ثبت از تضییع حقوق افراد جامعه جلوگیری شود.

در ادامه این برنامه احمد کوه نژاد رئیس ثبت و احوال شهرستان قشم گزارشی از عملکرد این اداره را بیان کردند