فرد مبتلا به کرونای قشم در منزل تحت نظر است

کیانوش جهانپور در ارائه آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از بیماری کرونا در کشور، ابتلای یک نفر در جزیره قشم استان هرمزگان به این ویروس را تایید کرد. وی افزود: تا کنون ۱۵ نفر در کشور جان خود را از دست داده‌اند و به طور کلی ابتلای ۹۵ نفر به کرونا قطعی گزارش شده […]

کیانوش جهانپور در ارائه آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از بیماری کرونا در کشور، ابتلای یک نفر در جزیره قشم استان هرمزگان به این ویروس را تایید کرد.

وی افزود: تا کنون ۱۵ نفر در کشور جان خود را از دست داده‌اند و به طور کلی ابتلای ۹۵ نفر به کرونا قطعی گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: از این تعداد ۳۴ نفر از ظهر روز گذشته به این بیماری مبتلا شده اند که شامل ۱۶ نفر در قم، ۹ نفر در تهران، یک نفر در استان فارس، ۲ نفر در مازندران، ۲ نفر گیلان، یک نفر نیشابور و یک نفر در قشم و دو نفر در البرز هستند.

جهانپور با تاکید بر اینکه افراد پرخطر و در معرض خطر مانند همکاران حوزه سلامت بیشتر باید از ماسک استفاده کنند، گفت: بر اساس اولویت استان‌هایی که مبتلایان به ویروس کرونا از آنها گزارش شده و میزان شیوع و حفظ تقدم افراد، توزیع ماسک از طریق سیستم بهداشتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تعطیلی مدارس نشان می‌دهد میزان ترددها به شهرهای دیگر افزایش داشته و اغلب موارد ابتلا نیز از قم به این شهرها سفر کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت اضافه کرد: بهترین مکان برای در امان ماندن از ابتلا به این بیماری منازل است و ما تاکید داریم مردم از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در تشریح جزئیات مورد تائید شده در جزیره قشم به خبرنگاران گفت: فرد مبتلا یک بانوی ۷۰ ساله قمی است.

وی ادامه داد: این فرد مبتلا پنج روز پیش برای دیدار به دخترش به جزیره قشم سفر کرده و با بروز علائم بیماری در بیمارستان این جزیره بستری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: وضعیت بیمار رو به بهبود رفته و در حال حاضر همراه با دادماد و دخترش در منزل تحت مراقت علوم پزشکی قرار دارند.