فراگیری و عمل به آیات قرآن مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه قرآن است

حجت الاسلام علی ملانوری در جلسه شورای فرهنگ سازمان منطقه آزاد قشم گفت : پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در منطقه آزاد قشم از بیست و هشتم رمضان آغاز بکار خواهد کرد و به مدت ده روز برای استفاده عموم در محل نمایشگاه بین المللی قشم فعالیت می نماید. وی افزود :در […]

حجت الاسلام علی ملانوری در جلسه شورای فرهنگ سازمان منطقه آزاد قشم گفت : پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در منطقه آزاد قشم از بیست و هشتم رمضان آغاز بکار خواهد کرد و به مدت ده روز برای استفاده عموم در محل نمایشگاه بین المللی قشم فعالیت می نماید.

وی افزود :در برنامه امسال سعی شده در دوبخش جشنواره و نمایشگاه و با استفاده از بهترین موسسات قرآنی کشور و با اجرای برنامه های متنوع قرآنی و آموزشی و با همکاری فعالین قرآن کریم در شهرستان قشم بسترهای مناسبی را برای ترویج معارف قرآنی برای همه آحاد مردم فراهم شود.

معاون فرهنگی،اجتماعی وگردشگری منطقه آزاد قشم اظهار داشت:هدف از برگزاری این نمایشگاه آماده ساختن بسترهای فراگیری و عمل به آیات قرآن است و به همین منظور برای اولین بار افزون بر هشت مورد مسابقه ویژه قرآنی  طراحی شده و پوستر فراخوانی هرکدام از آنها نیز چاپ شده است که در کل جزیره توزیع و اطلاع رسانی خواهدشد.

حجت الاسلام ملا نوری در ادامه سخنانش در این جلسه از اهدای ۲۵۰۰ جلد کلام الله مجید توسط خیرین و ۵۰۰ جلد توسط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد خبر داد و خاطر نشان کرد : برگزاری این نمایشگاه برکاتی زیادی برای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان قشم دارد و اهدای قرآن توسط خیرین برای استفاده مراکز فرهنگی یکی از برکات پنجمین جشنواره قرآنی شهرستان قشم می باشد.

وی به دیگر برنامه های این نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت : برای اولین بار در این نمایشگاه و جشنواره به مقوله هایی مانند عکسهای آیینی،پوشش سنتی بانوان جزیره،اشعارقرآنی،بخش ویژه تجلیل از مقام والای شهدا، و چندمقوله دیگربه صورت ویژه پرداخته شده است.

پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم باهمکاری سازمان منطقه آزاد قشم،معاونت های فرهنگی،هنری و قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی،جمعی ازادارات،موسسات وانجمنهای تخصصی هنری مستقر درقشم و خارج از قشم همراه با ناشران حوزه علوم قرآنی و کتابفروشان تهران و چند تشکل،کانون،مجتمع تجاری و رسانه هاتوسط مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم  برگزار میشود