عده ای بدنبال سهم خواهی خود از انقلاب هستند

حجت الاسلام احمد غلامی در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم گفت : سیره عملی امام علی (ع) بعنوان حاکم و امام مسلمین بهترین شیوه حکومت است که اگر به آن عمل شود همه مشکلات رفع خواهد شد. امام جمعه موقت قشم افزود : امام علی (ع) در استفاده از بیت المال و یا […]

حجت الاسلام احمد غلامی در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم گفت : سیره عملی امام علی (ع) بعنوان حاکم و امام مسلمین بهترین شیوه حکومت است که اگر به آن عمل شود همه مشکلات رفع خواهد شد.

امام جمعه موقت قشم افزود : امام علی (ع) در استفاده از بیت المال و یا تعیین مسئولین حکومت هرگز به خود اجازه نداد تا افرادی به بهانه خویشاوندی یا سهم خواهی از حقوق مسلمین سو استفاده کنند و امروز یکی از مشکلاتی که جامعه آن با آن روبروست وجود افرادی است که ادعای سهم خواهی خود از انقلاب را دارند و و برای بدست آوردن پست و منصب حاضرند آرامش کشور را برهم بزنند.

وی وجود افراد غیر متعهد و غیر متخصص را از معضلات اساسی خواند و اظهار داشت : عدم تعهد و تخصص هر دو باعث می شود تا مردم به نظام بدبین شوند و سرمایه های کشور هم  نابود می شود لذا مسئولینی که خداترس هستند خلاف نمی کنند و به داد مردم می رسند.

مشکلات : احترامی که فرزندان برای پدران خود قائل می شوند، در واقع بذری است که آنها حاصل آن را در آینده، خودشان درو خواهند کرد.

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) گفت: نقش پدر در خانواده نقشی اساسی است و ناهنجاری هایی که در جامعه وجود دراد به خاطر وجود خانواده های طلاق یا بدسرپرست و بی سرپرست است لذا هرکس پدر است باید سعی کند با الگو قرار دادن رفتار و کردار حضرت علی (ع) در همه حال حافظ اعتبار این عنوان ارزشمند باشند.

امام جمعه موقت قشم همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز لغو امتیاز تنباکو، این واقعه تاریخی را نمونه ای از پیوند مردم ایران با مراجع دینی دانست و افزود : دشمنان برای مقابله با ایران اسلامی بدنبال بدبین کردن مردم به علما و روحانیون هستند زیرا همین ارتباط بود که بارها کمر استعمار را شکست و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.
براساس این گزارش خطیب نماز جمعه این هفته قشم در بخش دیگری از این خطبه ها به نقش مردم در حفاظت از محیط زیست و بخصوص تاثیر آنها در نظافت و پاکیزگی شهرها پرداخت و گفت: تا زمانی که مردم به اهمیت و سازندگی نقش خود در امور شهری و اجتماعی واقف نباشند، هرگونه فعالیت و اقدامات مدیریت شهری به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

حجت الاسلام غلامی وضعیت زباله های داخل شهر قشم را نمونه ای از ناهماهنگی دو طرف یعنی مردم و مسوولان ذیربط از وظایف ذاتی خود دانست و یادآور شد: همه دستگاه ها بخصوص بخش فرهنگی باید در جهت فرهنگسازی و تشویق و ترغیب مردم به رعایت نظافت که اسلام آن را نشانه ایمان دانسته است، بکوشند.