طوفان و وزش باد در انتظار مسافران نوروزی قشم/ اسکله شهید ذاکری تعطیل شد

در چهارمین روز تعطیلات نوروز ۹۳  به دلیل طوفان  تردد دریایی قشم  بندعباس تعطیل شد . طوفانی بودن دریا که به دلیل وزیدن باد تا پایان هفته ادامه دارد ممکن است در وضعیت تردد  و اسکان مهمانان نوروزی مشکلاتی را به وجود بیاورد . اداره هواشناسی جزیره قشم  هم با انتشار اطلاعیه ای از مواج بودن […]

در چهارمین روز تعطیلات نوروز ۹۳  به دلیل طوفان  تردد دریایی قشم  بندعباس تعطیل شد . طوفانی بودن دریا که به دلیل وزیدن باد تا پایان هفته ادامه دارد ممکن است در وضعیت تردد  و اسکان مهمانان نوروزی مشکلاتی را به وجود بیاورد .

اداره هواشناسی جزیره قشم  هم با انتشار اطلاعیه ای از مواج بودن خلیج فارس در هفته جاری خبر داد. در گزارش اداره هواشناسی جزیره قشم آمده است: خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز تا پایان هفته جاری با وزش باد نسبتا شدید بین ۷ تا ۱۵ متر بر ثانیه، افزایش ابر، رعد و برق و بارندگی همراه است.

اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به نوسان ارتفاع امواج دریا طی روز جاری (دوشنبه چهارم فروردین ماه ۹۳) بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر، توصیه کرده در تردد دریایی به ایمنی سفر مسافران بیش از پیش توجه شود.

در این اطلاعیه با اشاره به کاهش میدان دید افقی شناورها بین ۲ تا ۵ کیلومتر، آمده است: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا پایان هفته جاری با افزایش وزش باد، رگبار باران، آذرخش، افزایش موج دریا همراه خواهد بود.

آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در نقاطی از استان هرمزگان نیز از پیامدهای تحولات جوی در این استان بویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود. لذا لازم است متولیان امر با توجه به اینکه جمعیت قابل ملاحظه ای از مسافران در چادر بسر می برند نسبت به تامین فضای مناسب و مایحتاج آنها تمهیدات ویژه ای را در نظر بگیرند.