“طلاق” بیشترین پرونده دادگاه حقوقی رودان را به خود اختصاص داد

رئیس دادگستری شهرستان رودان ضمن تأکید بر افزایش ضریب امنیت به تشریح اولویت های دادگستری در این شهرستان پرداخت. به گزارش هر مزانلاین ازهرمز ، جعفر کوهزاد در نشست خبری که در دفتر ریاست دادگستری رودان برگزار شد با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در راستای افزایش امنیت و مبارزه با ارتکاب جرائم در شهرستان […]

رئیس دادگستری شهرستان رودان ضمن تأکید بر افزایش ضریب امنیت به تشریح اولویت های دادگستری در این شهرستان پرداخت.

به گزارش هر مزانلاین ازهرمز ، جعفر کوهزاد در نشست خبری که در دفتر ریاست دادگستری رودان برگزار شد با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در راستای افزایش امنیت و مبارزه با ارتکاب جرائم در شهرستان رودان به تشریح برخی از این تدابیر پرداخت.

کوهزاد فعال کردن ستادهای مبارزه با جرائم خاص را از جمله این تدابیر عنوان و تصریح کرد :این ستاد ها متشکل از مسئولان دادگستری، سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی است که روی هر یک از جرائم بحث و تبادل نظر صورت می گیرد و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسات با قید فوریت جنبه اجرائی پیدا می کند.

رئیس دادگستری شهرستان رودان برخورد مقتدرانه قضات با عوامل مخل امنیت را ، از دیگر تدابیر دستگاه قضا برای افزایش ضریب امنیت در این شهرستان عنوان کرد و گفت : به شهروندان این اطمینان را می دهیم که دستگاه قضایی به هیچ عنوان در قبال اشرار و مزاحمین جان ، مال و نوامیس مردم کوتاه نخواهد آمد و با عوامل شرارت و ناامنی با جدیت برخورد خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه در سال جاری احکام برخی از افراد شرور در ملاء عام به اجرا در آمده است ، کاهش اطاله دادرسی را از دیگر اولویت های دادگستری رودان عنوان کرد.

وی افزود : رسیدگی به پرونده ها باید با رعایت تمام قوانین و سیر مراحل اداری صورت گیرد که گاهی اوقات این بررسی ها بخاطر عمل به قانون در مدت زمان طولانی تری صورت می گیرد که مطمئنا” حرکت در چارچوب قانون نخستین اولویت دستگاه قضایی است ، اما تسریع در رسیدگی به پرونده ها از اولویت های ماست که در این راستا تذکرات لازم به بخش های مختلف داده شده است.

کوهزاد پیشگیری از وقوع جرم و بزه کاری را اولویت بعدی دستگاه قضا برشمرد و تصریح کرد : پیشگیری از وقوع جرم جزء وظایف ذاتی قوه قضائیه است اما این امر مستلزم یک تعامل همه جانبه است که باید مردم و مسئولان در کنارهم و با بهره گیری از خرد جمعی بستر ارتکاب جرم را در جامعه کاهش دهند.

وی همچنین در این نشست به نقش شوراهای حل اختلاف در راستای صلح و سازش در دعاوی نیز اشاره کرد وگفت : استفاده از شورای حل اختلاف ، ریش سفیدان ، روحانیان و معتمدان محلی در راستای ایجاد صلح و سازش در دعاوی که زمینه ناامنی را فراهم می کنند به طور مشهودی در افزایش ضریب امنیت دراین شهرستان تأثیرگزار بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان رودان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ویژه قضات ، پرسنل اداری و شوراهای حل اختلاف افزود: بازبینی احکامی که از سوی قضات صادر می شود مبین این قضیه است که راندمان کار بالا رفته و این دوره های آموزشی خروجی خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ پرونده ای مرتبط با مفاسد اقتصادی در این شهرستان به دادگستری ارجاع داده نشده است گفت : مبارزه با مفاسد اقتصادی از دیگر اولویت های دادگستری شهرستان رودان است که برای پیشگیری از بروز این گونه ناهنجاری های اقتصادی ، در ادارات و نهادها هسته هایی تشکیل شده است که این موضوع را رصد می کنند.

کوهزاد اختلاس،رانت خواری و… را مانع توسعه اقتصادی دانست و بر تعامل دستگاه قضا و دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی شهرستان ، در راستای پیشگیری از این پدیده ناهنجار تأکید کرد.

رئیس دادگستری شهرستان رودان در ادامه به میزان پرونده های وردوی به دادگستری رودان در سه ماهه اول سال جاری اشاره و تصریح کرد : در سه ماهه اول سال جاری ۶۹۶ پرونده به دادگستری رودان ارجاع داده شده است که از این میزان ۶۲۲ پرودنده مختومه شده است که میزان پرونده های وردوی در مقایسه با سال قبل با رشد ۹٫۷ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین پرونده های ورودی در دادگاه حقوقی مربوط به طلاق است اضافه کرد : بیشترین پرونده های ورودی در بخش کیفری (جزائی) مربوط به سرقت و در دادگاه انقلاب نیز متعلق به مواد مخدر است.

غبار روبی گلزار شهدا ، دیدار قضات و پرسنل اداری دستگاه قضایی با نماینده ولی فقیه ، دیدار با خانواده شهدا ، تقدیر از کارمندان نمونه شهرستان ، برپایی ضیافت شام ویژه قضات و پرسنل اداری ، شرکت پرسنل دادگستری و ادارات تابعه در نماز جمعه از جمله برنامه های اجرائی در هفته قوه قضائیه در شهرستان رودان بود که رئیس دادگستری شهرستان رودان در این نشست به آن اشاره کرد