شهید مطهری استوانه بزرگ فکر،ایمان و صاحب اندیشه اسلام ناب بود

امام جمعه هرمز در خطبه های نماز جمعه هرمز با گرامیداشت یاد آیت الله شهید مطهری افزود: این شهید استوانه بزرگ فکر، درایت و ایمان، صاحب اندیشه اسلام ناب و تشیع راستین بود. وی افزود: معلمین و فرهنگیان کشور باید این شهید را الگوی رفتاری خود قرار دهند و به تربیت نسل جوان کشور همت […]

امام جمعه هرمز در خطبه های نماز جمعه هرمز با گرامیداشت یاد آیت الله شهید مطهری افزود: این شهید استوانه بزرگ فکر، درایت و ایمان، صاحب اندیشه اسلام ناب و تشیع راستین بود.

وی افزود: معلمین و فرهنگیان کشور باید این شهید را الگوی رفتاری خود قرار دهند و به تربیت نسل جوان کشور همت کنند.

حجت الاسلام مناقبیان هدایت دانش آموزان به سمت دین باوری و خدا را یکی از وظایف همه معلمین عنوان کرد و گفت: همه معلمین و بخصوص معلمان رشته های فنی ، تجربی و ریاضی از اهمیت بیشتری در این راستا برخوردارند.

وی با بیان اینکه دانش، برترین دارایی و ثروت و چراغ عقل و خرد است اظهار داشت: وظیفه هر دانشمند متعهد این است که برای زنده کردن حق و نابودی باطل از هیچ کس نترسد و با زبانش امر و نهی کند.

وی همچنین روز کار و کارگر را گرامی داشت و افزود: استقلال اقتصادی یک جامعه در گرو تولید ملی است که در این زمینه کارگران به عنوان قشر مولد جامعه سهم اساسی دارند.

مناقبیان گفت: امسال، سال اقتصاد و فرهنگ است و همانگونه که کارگران شریان اقتصادی کشور را با کار و تولید و کوشش به جریان می‌اندازند و به اقتصاد کشور اقتدار می‌بخشند، فرهنگیان و معلمان نیز در بخش اعتلای فرهنگی کشور می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی افزود: فرهنگ مهم است و به فرموده حضرت امام (ره)، فرهنگ مبدأ همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های یک ملت است و به فرموده مقام معظم رهبری نیز فرهنگ مثل هواست که اگر هوا آلوده و ناسالم باشد، انسان را مریض می‌کند، فرهنگ آلوده نیز سمی کشنده برای هویت ملی و مذهبی جامعه است.

امام جمعه هرمز ادامه داد: باید نگاهی نو به فرهنگ داشته باشیم زیرا اساسی‌ترین و زیباترین عنصر یک جامعه فرهنگ آن بوده و این فرهنگ جامعه است که سنگ بنای تمدن، هویت و شخصیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد.

امام جمعه هرمز گفت: کار و سرمایه ملی، دو بال پرواز به سوی استقلال اقتصادی، خود کفایی و خود اتکایی است و رشد اقتصادی جامعه نیز در گرو تلاش و کار مقدس کارگران و کشاورزان می باشد.

امام جمعه هرمز با اشاره به روزملی خلیج فارس و روز آزاد سازی جزیره هرمز از دست پرتقالیها آزاد شد و اکنون اسیر مشکلات اقتصادی می باشند اظهار کرد: مردم هرمز جانفشانی‌ها و رشادت‌های فراوانی در دفاع از آب و خاک ایران اسلامی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم جزیره هرمز از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، افزود: خواسته مردم جزیره هرمز از مسئولان و نمایندگان مجلس این است که الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد را پیگیری کنند و با اعلام شدن منطقه آزاد ی این جزیره پیگیری کنند تا برگ برنده ای در چهار سال نمایندگی خود در خانه ملت داشته باشند .

حجت الاسلام مناقبیان خطاب به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت نکند که درد مردم این منطقه را لمس نکرده باشید چون اکنون جزیره هرمز و مردم این جزیره چشم امیدشان در بحث الحاق به منطقه آزاد می باشد که هر چه زود تر این طرح عملیاتی و به سرانجامی برسد .

امام‌جمعه جزیره هرمز تاکید کرد: با الحاق این جزیره به منطقه آزاد، مشکلات اقتصادی مردم برطرف می‌شود.

پس از اقامه نماز جمعه ازریاست شورای شهر هرمز و آموزش و پرورش هرمز به مناسبت روز شوراها و روز معلم تقدیر شد و همچنین از ورزشکار حسین هرمزی که مسافت ۲۲کیلومتری رینگ دور هرمز به مناسبت روز ملی خلیج فارس را با دویدن پیمود تجلیل شد