دکترشهریارمشیری:غارت ودزدی ریشه منطقه آزاد قشم را ضعیف کرده است

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت:غارت ودزدی ریشه و بنیه ی منطقه آزاد قشم را ضعیف کرده است . به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمزآنلاین؛ شهریار مشیری مدیرعامل منطقه آزاد قشم  در جلسه شورای اداری در محل سالن فرمانداری این شهرستان با بیان این که وجود منطقه آزاد برکتی برای مردم این جزیره نداشته است افزود: […]

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت:غارت ودزدی ریشه و بنیه ی منطقه آزاد قشم را ضعیف کرده است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمزآنلاین؛ شهریار مشیری مدیرعامل منطقه آزاد قشم  در جلسه شورای اداری در محل سالن فرمانداری این شهرستان با بیان این که وجود منطقه آزاد برکتی برای مردم این جزیره نداشته است افزود: غارت ودزدی ریشه منطقه آزاد قشم را ضعیف کرده است .

وی افزود: درآمد منطقه آزاد باید از محل سرمایه گذار و گردشگر داخلی  و خارجی  تامین شود؛ فروش بی رویه زمین آینده ی جزیره ی قشم رابه خطر انداخته است .

مشیری به مدیریت ضعیف مسئولان گذشته منطقه ازاد قشم اشاره کرد وافزود: وجود منطقه آزاد در این چند سال باغارت هایی که صورت گرفته است هیچ برکتی برای مردم این جزیره نداشته است .

وی بیان داشت:مانباید مردم این جزیره را فراموش کنیم و بایدعملکرد چندسال گذشته این سازمان را برمردم شفاف سازی کنیم .

مدیرعامل منطقه آزادقشم به فروش نسیه زمین شهرک صنعتی طولا اشاره کرد وگفت:این زمین که ازطرف منطقه آزاد به فروش رسیده است فقط ۲۰ درصد مبلغ فروش این زمین دریافت کرده است و۸۰ درصد ان به دلایل نامشخص گرفته نشده است

وی گم شدن ۶ کشتی در منطقه آزاد را یک غارت دانست وتاکید کرد: گم شدن این کشتی ها به هیچ عنوان باورکردنی نیست مگر این که یکی از عوامل این منطقه دست دراین ماجرا داشته است .

مشیری با انتقاد از سیاست فروش اراضی و تاکید بر اینکه خاک جزایر طلاست، یادآور شد: برای تامین مخارج و هزینه های جاری نباید به فروش اموال جزیره که به مردم این جزیره تعلق دارد روی بیاوریم یا دست به دامان دولت شویم بلکه باید از طریق اجرای طرح های توسعه ای بدون نیاز به فروش اراضی خدمات را گسترش دهیم.

مدیرعامل منطقه آزادقشم گفت:زمین هایی که در این جزیره بدون وجودحقوق ملت ومردم قشم صورت فرخته شده است پرونده های این زمین ها بانگری می شود .

مشیری در بخش دیگری از این گفت و گو صنعتی کردن، آوردن گردشگر و اقتصادی کردن جزیره را شرح وظایف جدید منطقه آزاد قشم اعلام کرد.

وی درپایان تاکید کرد:اگرمردم نامه این در خصوص زمین های غیرقانونی فروخته شده در قشم به مدیریت منطقه آزادارسال کنند مطمعنن پیگیری می شود .