شمشیر از نیام برکشیده ، تیشه به ریشه دین

حسن ذاکری دانشجوی دکتری جامعه شناسی در یادداشتی ذیل عنوان «شمشیر از نیام برکشیده ، تیشه به ریشه دین » با نقد برنامه های صدا و سیما نوشته : هر دم از این باغ خبری می رسد ؛ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را عرض می کنم خدمتتان یک روز زن لخت مادرزاد را […]

حسن ذاکری دانشجوی دکتری جامعه شناسی در یادداشتی ذیل عنوان «شمشیر از نیام برکشیده ، تیشه به ریشه دین » با نقد برنامه های صدا و سیما نوشته :

هر دم از این باغ خبری می رسد ؛
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را عرض می کنم خدمتتان یک روز زن لخت مادرزاد را در قابش به رخ می کشد و روز دیگر که مورد نقد مردم مومن و متدین و انقلابی قرار می گیرد می بیند هوا پس است لذا دست بکار عذر خواهی می گردد و باز شرایط مکانی را جوری کنار هم می چیند که مثلاً دارد عذرخواهی از ملت شریف ایران می کند ولی در قابش زنی سر لخت با همراهی یک مرد…..
نمی دانیم قسم حضرت عباس این سازمان را باور کنیم یا دم خروس زده بیرون را….
نمی دانم از کجای این سازمان شروع کنم و انسان متحیر در فرهنگ سازی غلط و بی سابقه این سازمان می ماند.
هدف قرار دادن بچه های معصوم این مرز و بوم بواسطه شبکه پویا و تغییر هویت کودکان و نوجوانان را با استفاده ابزاری و پخش سریالی کارتن های مسئله دار شیطان پرستی و… تا تغییر ذائقه مردم در سبک زندگی ایرانی اسلامی.

هنوز سخنرانی مقام معظم رهبری در خراسان شمالی و پرداختن به موضوع مهم سبک زندگی را فراموش نکردیم و می شود این سخنرانی را برای زنده کردن هویت ایرانی اسلامی استفاده کرد ولی سازمانی که بیشترین نقش در راستای فرهنگ سازی را دارد به عنوان رقیب اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری قرار می گیرد.

و به همین اکتفا نمی کند و با پخش سریال های فوق لاکچری و آگهی های شانتاژی خود زندگی موفق را در داشتن پول و ثروت و کلاس غرب زدگی می داند و از اینجا رخت نماز خواندن از سریال های ایرانی بر می بندد و دیگر هیچ سریالی و یا کمتر در حد انگشتان دست به موضوع اسلام می پردازد که دیگر خبری از فیلم های همچون سر دلبران در قاب تلوزیون نمی باشد البته موضوع صحبتمان در مسئله سبک زندگی ایرانی اسلامی می باشد و ترویج این فرهنگ ناب . منتهی در همین جا باید عرض کنم ساخت سریال های گاندو و… در حوزه مسائل امنیتی بسیار کار بجا و پسندیده ای بود .

نمی دانم صدا و سیمای ما مسیر خود را به کجا چنین شتابان پیش گرفته که صدای کسی به او نمی رسد یا عمداً خود را بخواب زده که صدای کسی را نشنود .
آنچه مقام معظم رهبری از سبک زندگی ایرانی اسلامی دم می زند با آنچه باید توسط این رسانه ملی به تصویر کشیده شود و این رسانه که بیشترین نقش در فرهنگ سازی را دارد آنهم به بیان صریح مقام معظم رهبری که با هنر باید حرف زد مسیر سبک زندگی ایرانی اسلامی نیست .
جناب جبلی عزیز ؛ نمی دانم چقدر به تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نگاهی می اندازید یا صرفا نام مبارکتان بر این سازمان نقش بسته . نمی دانم چقدر بر محتوای این رسانه ملی اشرافیت دارید ؟ همین را بگویم که رسانه ملی دارد فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را به یغما می برد و شما و مدیرانتان در خواب تشریف دارید .

جناب جبلی بزرگوار ؛ سازمانی که اسم مبارکتان آنهم با حکم ولی امر مسلمین جهان نقش بسته کمر همت در راستای تغییر نه تنها ذائقه مردم در سبک زندگی ، را بسته بلکه با سرعت بالا در راستای تغییر دین و هویت اسلامی در تلاش است و سند این حرفم را می توانید از شبکه های مختلف صدا و سیمایتان ببینید . پخش سریالی کارتن هایی با نماد شیطان پرستی همچون : دوچرخه ها که بصورت واضح این نمادها در این کارتون و امثال این کارتون ها دیده می شود و این بازی جدید در تغییر هویت و تغییر نوع نگاه کودکان سرزمینمان با آنچه در برنامه جشن فرشته های که به دیدار دختران محجوب تازه به سن تکلیف رسیده و دیدار با رهبر انقلاب می پردازد کاملا ضدیت دارد بروید و بارها این مراسم ببینید و از همین می شود داستان ها ، فیلم ها ، نماهنگ ها ، قصه ها و مستند ها ساخت .

ما در جمهوری اسلامی کمبود قصه ی خوب برای کودک و یا افراد مستعد برای تولید برنامه های متناسب با نظام اسلامی نداریم بلکه در این راستا باید دست از مافیای پشت پرده سازمانتان کشید و کار را داد به کاربلد . نه پخش کارتن هایی با محتوای کاملا شیطان پرستی ، همجنس گرایی و… ( به عنوان مثال : کارتون شیطان پرستی : دوچرخه ها ، باب اسفنجی ، کارخانه هیولا ها و… همجنس گرایی : داستان اسباب بازی ها و فیلادلفیا ….)

دکتر جبلی جان ؛ قبح زدایی و شکستن تابو های فرهنگی ارزشهای جامعه اسلامی ما دارد از سازمانی بیرون می زند که چشم میلیون ها بیننده بجای پرداختن به شبکه های ماهواره دل به این تلویزیون سپرده اند و این جفا به مردمی است که در فرار از چنگال ماهواره به دام قابی افتاده اند که این قاب نیز سعی دارد هالیوود و سینمای غرب زده و تقابل آن سینما با ارزشهای اسلامی را به رخ ببینده بکشاند و سازمانتان قصد دارد همراهیشان نماید .

در حال حاضر نیز که شمشیر از نیان برکشیده اید و رودروی مسائل دینی قرار گرفته اید و نه تنها به کارتون ها و ذهن کودکان معصوم سرزمینم رحم نمی کنید بلکه با بی شرمی تمام با پرداختن به نون خ ۴ نماد های شیطانی را به بزرگسالان جهت فرهنگ سازی و ترویج این باطل گام بر داشته اید.

هر فیلم و سریال اثرات خاص خود را بر مخاطب می گذارد به طور واضح باید گفت هنر می تواند دین را بخوبی به مردم معرفی کند همچون گفتن احکام اسلامی در شبکه سه و بر عکس می توان از همین هنر برای برچیدن دین استفاده کرد . و در این راستا بازی یک بام و دو هوای سازمانتان چالش جدیدی است .

هالیوود و فیلم های ترکی بصورت کاملا برنامه ریزی شده در مسیر تغییر هویت مسلمانان با پرداختن به فیلم هایی که نمادی از اسلام نیست و در تقابل با اسلام می باشد و در این مسیر از همه مایه می گذارند تا مبادا مردمی که دنبال منجی هستند همچنان به حضرت مهدی عج فکر کنند و در این میان منجی را از قاب هالیوود به ذهن مخاطب می کشاند و گاهی منجی عالم بشریت در نگاهشان یک شخصیت آمریکایی و گاهی یک سگ است گاهی شخصیتی به نام مرد عنکبوتی و گاهی یک عروسک را به عنوان منجی عالم بشریت معرفی می کند و این چیزی جز تقابل با مهدویت نمی باشد که از نگاه سازمانتان بعید می دانم مغفول مانده است .

چالش جدیدی که سازمانتان در پیش گرفته تیشه به ریشه دین می باشد که در سایه سکوتتان و سکوت و یا غفلت کارشناسان دینی پیش گرفته اید .
جناب پیمان جبلی خون هایی که برای تنومند کردن این نظام مقدس ریخته شده است قداستش خیلی بالاتر این حرف هایی است که ذیل سازمانتان نفوذی شکل گرفته که خودتان یا بی خبرید که وا اسفا و اگر خبر دارید و سکوت کردید خیانت می کنید به این نظام و انقلاب .

حسن ذاکری
دانشجوی دکتری جامعه شناسی