شرط اول خدمت در مجلس اهل بیت اخلاص است

هیئتهای مذهبی خواهران قشم با حضور در مهدیه شهدای گمنام  و قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصائب حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)  که به همت هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام قشم برگزار شد به سوگواری پرداختند. به گزارش هرمز آنلاین مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول (ص) در مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در مهدیه شهدای […]

هیئتهای مذهبی خواهران قشم با حضور در مهدیه شهدای گمنام  و قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصائب حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)  که به همت هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام قشم برگزار شد به سوگواری پرداختند.

به گزارش هرمز آنلاین مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول (ص) در مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در مهدیه شهدای گمنام قشم گفت : یکی از وظایف  شیعیان برپایی مراسم سوگواری و عزاداری حضرت سید الشهدا و ائمه اطهار است.

خدیجه غلامی افزود: برگزاری این مجالس شرایط و اصولی دارد که  دست اندر کاران این مجالس به آن توجه داشته باشند .

وی بیان داشت : شرط اول خدمت در مجلس اهل بیت اخلاص است و بر اساس روایات معتبر  در صورتی که برگزارکنندگان این مجالس به ریا دچار شوند از پاداش معنوی و الهی محروم خواهند شد و دین خود را به دنیا خواهند فروخت.

غلامی دومین شرط برای مجالس عزاداری را دوری از ورود به خرافات و کذب واقعه عاشور دانست و با خطاب قرار دادن بانیان برنامه های مذهبی گفت : نباید هیچ کس به خود اجازه دهد برای مجلس گرمی و درآوردن اشک مردم اقدام به خواندن روضه های دروغ نماید و از مداحان بخواهند بیش از واقعایات تاریخی به مصائب اضافه کنند و برای مخاطبان هم جایز نیست در چنین مراسماتی حضور پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قشم سومین شرط مجالس عزاداری را مبارزه با تحریفات ذکر کرد و افزود : همه ما باید با تحریفات عاشورا مبارزه کنیم و نترسیم از اینکه دیگران ناراحت شوند در مقابل با تحریفات بایستی با شجاعت است که بایستی با آشنایی که از طریق منابع معتبر داریم با آن برخورد نمائیم.

در پایان این مراسم خواهران شرکت کننده در مراسم به سبک سنتی اقدام به برگزاری عزاداری سید الشهدا(ع) پرداختند.