سیمرغی که از قشم به هوا پرید

مجتمع گردشگری سیمرغ قشم در کنار سینما دریا تنها رستوران ساحلی در جزیره قشم بود که سرمایه گذار آن سرمایه زندگی خود را برای توسعه گردشگری به این جزیره آورده بود ، اما اگر این روزها به این محل سر بزنید متوجه خواهید شد به مخروبه ای تبدیل شده است. هر چند تصاویر  ظاهری مخروبه […]

مجتمع گردشگری سیمرغ قشم در کنار سینما دریا تنها رستوران ساحلی در جزیره قشم بود که سرمایه گذار آن سرمایه زندگی خود را برای توسعه گردشگری به این جزیره آورده بود ، اما اگر این روزها به این محل سر بزنید متوجه خواهید شد به مخروبه ای تبدیل شده است.

هر چند تصاویر  ظاهری مخروبه از یک مجتمع گردشگری را به ما نشان می دهد اما می تواند نشانه ای هم از ارتباط  وضع موجود مدیریت گردشگری و تجاری را در عمق وجودی خود نشان دهد.

رکود و بی رونقی جزیره قشم نه تنها بر بازار بلکه گردشگری قشم را هم تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از سرمایه گذاران منطقه را دچار تردید کرده است .

عدم سیاستگذاری صحیح و نداشتن برنامه کوتاه مدت و میان مدت در سالهای اخیر نه تنها موجب کاهش حضور سرمایه گذاران در قشم شده بلکه بسیاری از پروژه های تجاری قبلی نیز همچنان به صورت نیمه تمام باقی مانده است و هر روز نظارهگر نابودی سرمایه ها در قشم هستیم.

برگزاری جشنواره ها و تسهیل ورود مسافران یکی از برنامه های کوتاه مدتی بود که می توانست تابستان قشم را پر رونق کند که متاسفانه این فرصت هم از دست رفت و جامعه تجاری و گردشگری همچنان باید منتظر تصمیمات در بدنه سازمان دولتی منطقه آزاد قشم باشند.

مخروبه شدن مجتمع سیمرغ در این روزها زنگ خطری است برای همه ما و خصوصا کسانی که در این راستا مسئولیت دارند ، پس مسئولین عزیز تا دیر نشده کاری کنید.