سواحل هرمز محل کشف حجاب و استعمال مواد روانگردان

 برخی با سواستفاده از سواحل بکر جزیره هرمز به رفتارهای هنجار شکنانه مثل کشف حجاب،استفاده از مشروبات الکلی و روانگردان ها پرداخته و برای خود در این منطقه دایره ای فرای مرزها و قوانین کشور ساخته اند.  به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ جزایر و شهرهای بندری در جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و […]

 برخی با سواستفاده از سواحل بکر جزیره هرمز به رفتارهای هنجار شکنانه مثل کشف حجاب،استفاده از مشروبات الکلی و روانگردان ها پرداخته و برای خود در این منطقه دایره ای فرای مرزها و قوانین کشور ساخته اند.
 به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ جزایر و شهرهای بندری در جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و معمولا قطب های اقتصادی و گردشگری جهان محسوب می شوند اما در ایران با وجود ارتباط با دریای خزر،خلیج فارس، دریای عمان و داشتن جزایر ناب در جنوب کشور از میزان کمی از این ظرفیت استفاده شده است و زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری در این مناطق ساخته نشده است.

استان هرمزگان با داشتن ۱۴ جزیره که اکثریت آن ها به صورت بکر و دست نخورده باقی مانده اند ظرفیت بسیار بالایی در گردشگری داشته و در صورت ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و تأسیسات گردشگری اعم از اقامتی و پذیرایی و نیز ایجاد کلوپ‌های دریایی می تواند یکی از مهم ترین قطب های گردشگری دریایی  منطقه و حتی جهان شود.

جزیره هرمز در دهانه خلیج‌فارس واقع‌شده و از لحاظ نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی دارای ارزش و فرصت‌های فراوانی است. وجود معدن خاک سرخ، حضور بیش از ۷۵۰۰ نفر سکنه در جزیره، چشم‌انداز زیبای زمین ساختی، تنوع چشمگیر کانی‌ها و رخنمون‌های زمین‌شناسی، وجود آبسنگ‌های مرجانی، سواحل صخره‌ای، غارهای دریایی و شکل و جنس متنوع کرانه‌های ساحلی در کنار پوشش گیاهی بومی و حیات‌وحش ساکن در این جزیره و برخی یادمان‌های تاریخی و فرهنگی پیوند خورده با زندگی بومی ازجمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند طبیعت گردان را به خود جلب کند.

قلعه پرتقالی‌ها، مکتب‌خانه‌ها، بازار زعفرانیه، برج گلک، خانه‌های قدیمی و کوه‌های رنگین‌کمانی زیبا ازجمله مکان‌های دیدنی و تاریخی جزیره هرمز را شکل می‌دهد.

تبدیل جزیره هرمز به منطقه ای فرای مرزهای ایران توسط هنجارشکنان

سواحل رنگین، بکر و ناب هرمز با آرامشی مثال زدنی آن دارای پتانسیل منحصر به فردی برای گردشگری می باشد این جزیره مخصوصا به علت نزدیکی به شهر بندرعباس در سالهای اخیر گردشگران خوبی را به خود جذب کرده که البته هنوز با توجه به ظرفیت های آن بسیار ناچیز می باشد.
متاسفانه اکنون این سواحل مخصوصا ساحل «مفنق» این جزیره بیشتر به محل تفریح جوانان تبدیل شده است که این امر به خودی خود بسیار پسندیده می باشد زیرا جوانان برای رفع خستگی و دوری از دغدغه های شهری نیاز به حضور و استفاده سالم از این طبیعت دارند اما متاسفانه برخی از این جوانان با سواستفاده از سواحل بکر جزیره به رفتارهای هنجار شکنانه مثل کشف حجاب استفاه از مشروبات الکلی و روانگردان ها می پردازند.

اخیرا نیز این جزیره تبدیل به حاشیه امنی برای عکاسی های مدلینگ و نماهنگ های خارج از عرف برای پخش در فضای مجازی شده است تصاویری که از این عکاسی ها مشاهده می شود به گونه ای خارج از عرف و قانون بوده که کم تر کسی باور میکند جزیره ای که در این عکس ها مشاهده می شود مکانی در مرزها و جغرافیای کشور جمهوری اسلامی ایران است.

 

 نادیده گرفتن کشف حجاب و رقص های مختلط علنی در جزیره هرمز 

زهرا امینی پرستاری که برای یک اردوی جهادی درمانی به این جزیره رفته بود در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در بدو ورود به یکی از مکان های تفریحی عمومی با یک خانم که کاملا کشف حجاب کرده بود مواجه شدم وقتی چند قدم از او دور شدم صحنه هایی مشابه از کشف حجاب های علنی به تعداد زیاد را مشاهده کردم.

وی با تاکید بر اینکه رقص مختلط علنی یکی از صحنه های عادی در آنجا بود، تصریح کرد: مسئولانی که در برابر کمپین هایی همچون چهارشنبه سفید و آزادی های یواشکی موضع می گیرند باید بدانند که در مکان هایی همچون سواحل جزیره هرمز در سایه بی نارتی مراجع فرهنگی کشف حجاب علنی رخ می دهد.

امینی با تاکید بر اینکه گردشگران خارجی حاضر در این جزیره برای احترام به قانون کشور ما با حجاب بودند؛ خاطرنشان کرد: بی قانونی هایی نظیر این موارد اگر با رسیدگی مسئولان فرهنگی اصلاح نشود در سالهایی نه چندان دور همه گیر خواهد شد.

شاید نبود زیرساخت های سالم تفریحی در این جزیره دلیل قانع کننده ای برای این قانون شکنی ها نباشد اما قطعا یک عامل موثر در بالارفتن تفریحات سالم و در پی آن کاهش رفتارهای منفی است،ایجاد زیرساخت های فرهنگی و تفریحی در این جزیره منحصر به فرد با خاک های رنگین که همه ساله محلی برای نقاشی با خاک و فرش های خاکی است می تواند این محل را به مکانی برای جشنواره های فرهنگی و حضور و تفریح سالم جوانان و خانواده ها و جذب حداکثری گردشگران تبدیل کند،نباید این ظرفیت را که آرزوی خیلی از کشورها است با بی تدبیری و کم اهمیتی به یک خطر تبدیل کرده و نام این جزیره را به بدنامی و محلی نا امن برای جوانان مشهور کنیم.