ستاد سفرهای نوروزی قشم به ستاد بحران تغییر نام دهد

امام جمعه اهل سنت شهر قشم با انتقاد از نحوه خدمات دهی به مسافران نوروزی جزیره قشم گفت : با توجه به بحرانهای پیش آمده و عدم پیش بینی امکانات مورد نیاز برای مسافران ، ستاد سفرهای نوروزی قشم باید به ستاد بحران تغییر نام دهد. شیخ عبدالرحیم خطیبی در اولین خطبه نماز جمعه سال […]

امام جمعه اهل سنت شهر قشم با انتقاد از نحوه خدمات دهی به مسافران نوروزی جزیره قشم گفت : با توجه به بحرانهای پیش آمده و عدم پیش بینی امکانات مورد نیاز برای مسافران ، ستاد سفرهای نوروزی قشم باید به ستاد بحران تغییر نام دهد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی در اولین خطبه نماز جمعه سال ۱۴۰۱ شمسی با تبریک فرا رسیدن سال جدید افزود : جزیره قشم از ابتدای تعطیلات نوروزی با جمعیت انبوه مسافران مواجه شد که این حضور با توجه به منع سفرهای دو سال گذشته قابل پیشبینی بود.
وی با بیان اینکه شهر قشم فاقد پارک و سرویس بهداشتی مناسب است ، ادامه داد : انتظار می رفت سرویس بهداشتی سیار بیشتری در بوستانها نصب شود اما کمبود سرویس بهداشتی ، اقامتگاه ، نان و ارزاق نشان دهنده بی تدبیری و بی توجهی در این باره است و انتظار ما همکاری بیشتر مردم برای رفع این مشکلات است .
شیخ خطیبی بیان داشت : افرادی در ستاد سفر نوروزی قشم هستند که تا کنون نوروز جزیره را به چشم ندیده اند و اگر افراد بومی و کار بلد را محرم قرار می دادند و در این ستاد بکارگیری می کردند این مشکلات به وجود نمی آمد ، اما اکنون مسافران حیران و سرگردان شده اند.
خطیب نماز جمعه اهل سنت قشم یادآور شد : اگر در طول ۳۰ سال گذشته هر سال برای یک کیلومتر بزرگراه و شصت سانتی متر پل سرمایه گذاری انجام می شد اکنون بزرگراه بین لافت و درگهان و پل خلیج فارس به بهره برداری رسیده و شاهد این حجم از ترافیک در مبادی ورودی و خروجی جزیره نبودیم و این وضع در شان منطقه آزاد قشم نیست.
امام جمعه اهل سنت قشم در خطبه اول به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد : ماه رمضان فرصتی برای رسیدن به اعتدال و دور شدن از افراط و تفریط است.
وی افزود: قرن چهاردهم قرنی بود که ابتدا و انتهای آن تفاوت زیادی با هم داشت و هر چند مردم در ابتدای قرن از آسایشی که در آخر قرن به واسطه پیشرفت های تکنولوژی به وجود آمد برخوردار نبودند اما در عبودیت و دین داری تلاش بیشتری داشتند.
شیخ عبدالرحیم خطیبی گفت : در دین اسلام همانگونه که توجه زیاد به مسایل دنیوی نکوهیده شده ، از غلو و زیاده روی در مسئله دین هم نهی شده و دین فروشی نیز به عنوان یکی از علایم آخر زمان یاد شده است.
وی شروط رسیدن به اعتدال بر اساس آیات قرآن را توبه ، تسلیم بودن به امر خدا و پیروی از قرآن عنوان نمود و خاطر نشان کرد : باید به رحمت خدا امیدوار بود و از افراط و تفریط و به سخره و بازی گرفتن احکام دین و تفسیر آن بر اساس خواسته های شخصی خودداری کرد .