ستاد ساماندهی اسناد مالکیت در قشم تشکیل می شود

نماینده مردم بندرعباس در مجلس از تشکیل ستاد ساماندهی اسناد مالکیت در جزیره قشم خبر داد. محمد آشوری عصر امروز در جمع اعضای شوراها و دهیاران بخش مرکزی در روستای توریان اظهار داشت: نمایندگان در زمانی که انتخاب می‌شوند به عنوان نمایندگان ملت ایران از یک حوزه انتخابیه هستند و با بررسی و مشکلات در […]

نماینده مردم بندرعباس در مجلس از تشکیل ستاد ساماندهی اسناد مالکیت در جزیره قشم خبر داد.

محمد آشوری عصر امروز در جمع اعضای شوراها و دهیاران بخش مرکزی در روستای توریان اظهار داشت: نمایندگان در زمانی که انتخاب می‌شوند به عنوان نمایندگان ملت ایران از یک حوزه انتخابیه هستند و با بررسی و مشکلات در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی وظیفه ریشه‌یابی مسائل را دارند و از آنها شناخت پیدا کنند.

وی در این راستا ادامه داد: نمایندگان مسائلی را که به شکل فراگیر مطرح است را برای حل شدن به قوانین مختلف می‌کنند.

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس با بیان اینکه سرعت آهنگ توسعه روستایی، نیازمند همدلی و همگرایی بیشتر است، افزود: از تمامی شوراها و دهیاران می‌خواهیم که برای سرعت بخشیدن به حل مشکلات با تماس تلفنی، ارسال پیامک، ایمیل و یا مراجعه به مجلس مشکلات را به گوش نمایندگان خود برسانند.

وی با بیان اینکه مجموعه مسائل و مشکلاتی که در حوزه توسعه روستایی کشور وجود دارد سنخ و جنس آن یکسان است افزود: یکی از معضلات و مشکلاتی که در کل کشور وجود دارد کمبود آب است که این مسئله نه تنها مختص به شهر قشم یا استان هرمزگان نیست بلکه این مسئله یک پدیده عمومی تلقی و یکی از بحث‌هایی که در ماه اخیر در هیئت رئیسه مجلس در حال پیگیری و مطرح بوده موضوع بحران آب کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: با توجه به نبود نزولات جوی و خشکسالی که در هرمزگان وجود دارد برای تأمین آب مورد نیاز و برطرف کردن مشکل بی‌آبی و کم‌آبی در مناطق مختلف استان بیش از هشت سال است که در بحث آب‌شیرین‌کن‌ها در حال پی‌گیری هستیم که در خیلی از نقاط استان این دستگاه‌ها نصب و خدمات آن به مردم می‌رسد.

آشوری با اشاره به اینکه در حوزه برق‌رسانی در استان هرمزگان به ۹۸ درصد مناطق و روستاهای واجد شرایط برق‌رسانی انجام شده است اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ما در شهرستان قشم پیگیری بخش سلامت بوده و در نشستی که با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد، امیدواریم که آغاز به کار بیمارستان ۱۶۸ تختخوابه قشم، مردم از خدمات مناسبی در این حوزه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه دو درصد از منابع عمومی به امور زیر بنایی روستایی اختصاص داده شده خاطر نشان کرد: در نشستی که با ترکان به عنوان مشاور رئیس جمهور و مدیر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در مورد اسناد مالکیت در جزیره قشم برگزار کردیم، وی دستور داد با حضور همه دستگاه‌ها ستاد ساماندهی اسناد مالکیت در جزیره تشکیل تا مردم بهتر و سریع‌تر نسبت به ثبت آنها اقدام کنند.

نماینده مردم بندرعباس پیرامون مشکلات واقع شده اخیر در برخی از مناطق قشم پیرامون مسکن و زمین گفت: وقتی ما راه را به مردم نشان ندادیم، زمین را تخصیص ندادیم، گشایش ایجاد نکردیم، مسکن و مطالبات و نیازهای مردم را منطقی پاسخ ندادیم طبیعی است که بعضی به بیراهه بروند ممکن است که آن کسی که نیاز دارد با شیوه‌های غیر منطقی اقدام کند.

آشوری در پایان با بیان اینکه در آستانه شکل‌گیری برنامه توسعه ششم هستیم از شوراها خواست تا برای حل مسائل و مشکلات، پیشنهادهای خود را ارائه تا اثرگذاری در حوزه‌های مختلف در فرایند تدوین برنامه موثر واقع شود.

منبع : فارس