سبک زندگی ما باید مانند زندگی ائمه اطهار باشد

خطبه های نماز جمعه این هفته به امامت حجه الاسلام و المسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قشم در مصلی امام علی(علیه السلام) با حضور پرشکوه نمازگزاران جمعه برگزار شد. حجه الاسلام و المسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قشم در ادامه مباحث هفته های گذشته به بیان وظایف منتظران در عصر غیبت پرداخته و اظهار داشت: […]

خطبه های نماز جمعه این هفته به امامت حجه الاسلام و المسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قشم در مصلی امام علی(علیه السلام) با حضور پرشکوه نمازگزاران جمعه برگزار شد.

حجه الاسلام و المسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قشم در ادامه مباحث هفته های گذشته به بیان وظایف منتظران در عصر غیبت پرداخته و اظهار داشت: یکی دیگر از وظایف ما در عصر غیبت پیروی و اطاعت از امام زمان(عج) است. ایشان به لزوم تغییر سبک زندگی اشاره و افزود: باید همه زندگی های ما به سبک زندگی ائمه اطهار (علیه السلام) و امام زمان(عج) باشد. ایشان افزودند: در نحوه اطاعت از امام زمان نیز نباید سلیقه ای عمل کرد. باید در همه مراحل زندگی از خداوند متعال و رسول اکرم(صل الله علیه و آله) و امام زمان(عج) پیروی نمود.

حاج آقا جوکار افزود: برخی از ماها حرف امام زمان(عج) را گوش نمی کنیم و حتی حق امام زمان(عج) را نیز غصب می کنیم و حق ایشان را پرداخت نمی کنیم. و آنوقت ادعای دوستی و پیروی از ایشان هم داریم.

امام جمعه قشم در پایان خطبه اول بیان داشت سبک زندگی را باید منطبق با قرآن و سیره اهل بیت(علیهم السلام) قرار دهیم.

حاج آقا جوکار امام جمعه قشم در خطبه دوم همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه و اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت تقوا است. خصوصاً در سحرگاهان این ماه که بهترین عمل در آن موقع استغفار است که خداوند در آیات ۱۸ ذاریات و ۱۷ آل عمران استغفار را به عنوان یکی از ویژگی های متقین برشمرده است.

امام جمعه قشم در ادامه به آخرین دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت با مقام معظم رهبری(حفظه الله) اشاره و اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید در ارزیابی از عملکرد دولت، نقاط قوت و ضعف را در کنار هم ببینیم و انصاف را رعایت کنیم.

خطیب نماز جمعه  به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) اشاره و اظهار داشت: برخی از کارهای خوب رئیس جمهور باید الگویی برای مدیران جامعه باشد که به خوبی در خدمت مردم و در میان مردم باشند و بین خود و مردم حصار درست نکنند و بدون تشریفات به خدمت به مردم بپردازند.

حجه الاسلام و المسلمین جوکار امام جمعه قشم در ادامه به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) اشاره و اظهار داشت: یکی از افتخارات حضرت خدیجه(س) این است که یازده امام معصوم از نسل ایشان هستند. و ایشان اولین زن مسلمان و بزرگترین حامی پیامبر خدا(صل الله علیه وآله) بود.

حاج آقا جوکار همچنین به میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(علیه السلام) اشاره و اظهار داشت: باید همه توانمندان و اغنیا از روش امام حسن مجتبی(علیه السلام) در رسیدگی به فقرا و محرومین درس بگیرند و به فقرای جامعه رسیدگی کنند. ایشان در این زمینه به بیان آیات و روایات در زمینه فضیلت اطعام و اکرام پرداخت.

خطیب نماز جمعه در پایان از سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) اداره اطلاعات شهرستان که ۲۰۰کارتن مشروبات الکلی را در اسکله قشم توقیف کردند تشکر و قدر دانی نمود.