سامانه آمریکایی در مقابله با موشک های بالستیک ایران ناکام ماند

رادیو ارتش اشغالگر اسرائیل از شکست سیستم آمریکایی در مقابله با موشک های بالستیک ایران در عملیات پاسخ ایران در 13 آوریل گذشته صحبت می کند.

رادیو ارتش اشغالگر اسرائیل از شکست سیستم آمریکایی در مقابله با موشک های بالستیک ایران در عملیات پاسخ ایران در ۱۳ آوریل گذشته صحبت می کند.
رادیو ارتش اشغالگر اسرائیل روز چهارشنبه فاش کرد که سیستم آمریکایی که در حمله ۱۳ آوریل به اسرائیل علیه موشک های بالستیک ایران کار می کرد «در اکثر آنها شکست خورده است».

این رادیو گفت: از ۸ موشک آمریکایی که از دریا به سمت موشک های ایرانی پرتاب شد، تنها ۲ فروند موفق شدند.

پیشتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران تایید کرده بود که نیروهای ایرانی که پاسخ را انجام داده و عمق رژیم اشغالگر اسرائیل را هدف قرار داده اند، تنها با اسرائیل مقابله نکرده اند، بلکه با آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نیز مقابله کرده اند و برخی کشورهای منطقه نیز ، با تمام توان خود در تلاش برای دفع موشک‌ها و راهپیمایی‌های ایران شرکت کردند.

رئیسی گفت: بیش از ۱۰ کشور با استفاده از تمام توان فنی خود برای خنثی کردن عملیات وعده صادقانه شرکت کردند، اما همه تلاش های آنها ناکام ماند .

وی خاطرنشان کرد: این عملیات ظریف در حالی صورت گرفت که ایران از عنصر غافلگیری استفاده نکرد، بلکه طبق اعلام قبلی، جبهه مقابل در آن روز و در ساعت عملیات تمام توان خود را به منظور خنثی کردن آن بسیج کرد اما موشکها به اهداف خود اصابت کردند

به نوبه خود، آژانس آمریکایی “بلومبرگ” در مورد پاسخ ایران به “اسرائیل” صحبت کرد و تأیید کرد که تهران یکی از بزرگترین پرتاب موشک های بالستیک در تاریخ را انجام داده است.

این آژانس خاطرنشان کرد که “رگبار موشکی ایران به هدف خود اصابت کرد.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران در راستای مجازات جنایات اسرائیل از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و همچنین ده‌ها موشک و پهپاد سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار داده بود. شهادت تعدادی از سران و مستشاران نظامی ایران.

روزنامه اسرائیلی “یدیعوت آحارونوت” با تایید این که شب واکنش ایران به هدف قرار دادن کنسولگری در دمشق یک “مضحک استراتژیک” برای “اسرائیل” بود و از “شکست استراتژیک” آن سخن گفت.