ساماندهی نیروی کار مورد نیاز فعالان اقتصادی در قشم

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی فعالیت های اقتصادی در قشم، نیروی کار مورد نیاز فعالان اقتصادی در این منطقه ساماندهی می شود. سلیمان رنجبری با بیان این مطلب افزود: ساماندهی نیروی کار با هدف شناسایی نیازهای آموزشی بازار کار در افق پنج ساله […]

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی فعالیت های اقتصادی در قشم، نیروی کار مورد نیاز فعالان اقتصادی در این منطقه ساماندهی می شود.

سلیمان رنجبری با بیان این مطلب افزود: ساماندهی نیروی کار با هدف شناسایی نیازهای آموزشی بازار کار در افق پنج ساله (۹۳ تا ۹۷) با مشارکت فعالان اقتصادی و مراکز آموزشی در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از فعالان صنایع مختلف در منطقه آزاد قشم دعوت می شود برای تعیین رئوس برنامه های خود در افق پنج ساله تعیین شده، مشخصات نیروی کار مورد نیاز خود را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم ارائه کنند.

به گفته سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در قشم براساس این برنامه ریزی، اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مورد نیاز صنایع خواهند کرد.

رنجبری یکی از نتایج این رویکرد را جذب مستقیم فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی قشم در بازار کار برشمرد و گفت: ساماندهی پذیرش دانشجو براساس نیاز بازار کار از بلاتکلیفی فارغ التحصیلان جلوگیری می کند و دانشجو با امید به آینده کاری خود در دوران دانشجویی تلاش خواهد کرد.

وی در پایان اظهار کرد: فعالان اقتصادی قشم اعم از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فعال و یا نیمه فعال و در حال احداث و همچنین صاحبان جواز تاسیس که قصد راه اندازی کسب و کار در این منطقه را دارند، می توانند نیری انسانی مورد نیاز خود در سال های آینده را شناسایی و در یک فایل اطلاعاتی در قالب اکسل تا ۲۵ فروردین ماه جاری به اداره رفاه، کار و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم در ابتدای بلوار امام قلی خان ارسال نمایند.