سازمان منطقه آزاد از توسعه رسانه در قشم حمایت می کند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان از تقویت و توسعه رسانه ها در قشم با هدف معرفی پتانسیل ها و توانمندی های موجود در این جزیره حمایت می کند. حجت الاسلام علی ملا نوری در آئین تجلیل از خبرنگاران افزود: قشم در زمینه جذب سرمایه گذار از مزیت های […]

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان از تقویت و توسعه رسانه ها در قشم با هدف معرفی پتانسیل ها و توانمندی های موجود در این جزیره حمایت می کند.

حجت الاسلام علی ملا نوری در آئین تجلیل از خبرنگاران افزود: قشم در زمینه جذب سرمایه گذار از مزیت های ویژه در حوزه های انرژی، صنعت و گردشگری برخوردار است که نقش رسانه ها در معرفی آن بسیار  حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در تحولات کلان جهانی بیان داشت: رسانه ها تاثیرگذار ترین مجموعه اطلاع رسانی در جهان بشمار می روند و در منطقه آزاد قشم نیز باید با حمایت از توسعه رسانه ای، شرایط بهتری  برای ارتقای فعالیت های خبری با هدف معرفی قشم و جذب سرمایه گذار در این منطقه فراهم شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: به همین منظور به زودی سرای روزنامه نگاران قشم با هدف تقویت حوزه اطلاع رسانی با حمایت سازمان منطقه آزاد در این منطقه راه اندازی خواهد شد.

ملانوری در پایان همچنین از فعالیت روزنامه خبر قشم در این جزیره که به صورت ۵ روز در هفته (شنبه تا چهار شنبه) منتشر و توزیع می گردد به عنوان یک گام مثبت در راه توسعه رسانه ای قشم نام برد.

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم گفت: توسعه فعالیت رسانه ای در منطقه آزاد قشم به دلیل پتانسیل ها و توانمندی های مهم این منطقه در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیار ضروری است.

کاظم دانا زاده تاکید کرد: رسانه ها بازوان مسئولان اجرایی هستند و معرفی پتانسیل های بخش های مختلف صنعتی در قشم جز با تلاش اصحاب رسانه به عنوان صاحبان اندیشه و قلم امکان پذیر نبوده و نخواهد بود و از سوی دیگر پل ارتباطی مردم با مدیریت سازمان و دیگر بخش های اجرایی و اداری هستند.

وی با اشاره به شمار اندک رسانه های فعال در منطقه آزاد قشم، بر اهمیت توسعه فعالیت رسانه ای در این منطقه تاکید و آغاز فعالیت روزنامه خبر قشم را در راستای معرفی این منطقه بسیار حائز اهمیت دانست.

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: حوزه نفت و گاز قشم، شرایط  ویژه و منحصر بفرد گردشگری این منطقه در کنار مزایای قانونی و منطقه ای، نیروی کار ارزان و نزدیکی قشم به آبهای بین المللی به عنوان بخشی از پتانسیل های این منطقه برای جذب سرمایه گذار با کمک  رسانه ها باید قوی تر از گذشته به سرمایه گذاران معرفی شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم و مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد قشم به اقتصاد و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، منطقه آزاد قشم را به دلیل امکانات مهم از جمله اسکله های متعدد، فرودگاه بین المللی و همچنین اتصال قشم به سرزمین اصلی از طریق پروژه پل خلیج فارس یکی از نقاط مهم برای فعالیت های کلان اقتصادی دانست.

خبرنگاران نیز در این آئین بر آمادگی خود جهت معرفی قشم از طریق پوشش خبری و نیز درج گزارش ها با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم به ویژه سرمایه گذاران برای سرمایه گذرای در این منطقه تاکید کردند.

در پایان با اهدای هدایایی از تلاش روزنامه نگاران و اصحاب رسانه در قشم تجلیل شد.