زنگ انقلاب در قشم نواخته شد

در اولین روز دهه فجر و همزمان با ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی زنگ انقلاب در دبیرستان حضرت خدیجه کبری قشم به صدا درآمد.فرماندار شهرستان قشم در این مراسم گفت : مهمترین شعار انقلاب اسلامی ، استقلال و آزادی بود  زیرا ما در آن زمان به عنوان یک کشور وابسته بودیم که حتی […]

در اولین روز دهه فجر و همزمان با ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی زنگ انقلاب در دبیرستان حضرت خدیجه کبری قشم به صدا درآمد.فرماندار شهرستان قشم در این مراسم گفت : مهمترین شعار انقلاب اسلامی ، استقلال و آزادی بود  زیرا ما در آن زمان به عنوان یک کشور وابسته بودیم که حتی شخص شاه و نخست وزیر را کشور های بیگانه تعیین می کردند .

وی افزود : در  معاهدات دوره قاجار و پهلوی منابع و سرمایه های کشور  را کشور های روسیه و انگلستان به تاراج می بردند . اما پس از پیروزی این ایران بود که توانست بر سیاست کشور امریکا تاثیر بگذارد .

مسعود سالاری اظهار داشت : امروز جوانان این مرز بوم توانستند در عرصه های علمی به خود کفایی برسند و حتی این دانش هسته ای و سلولهای بنیادی را بومی سازی کنند.

فرمادار قشم بیان داشت : آزادی مردم از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بود ، در دوره پهلوی خفقان به شدتی بود که هیچ حزب سیاسی مستقلی وجود نداشت و آزادی بیان وجود نداشت  اما پس از پیروزی انقلاب احزاب متعدد فعال شدند و روزنامه های زیادی منتشر شدند .

سالاری وجه متمایز انقلاب اسلامی ایران از دیگر انقلاب ها را دینی بودن آن دانست و  افزود : این هنر امام بود که توانست حکومت دینی را در جهان به وجود بیاورد و به عنوان یک الگو در سطح منطقه مطرح کند.

برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ، اجرای سرود و افتتاح نمایشگاه دستاورد های انقلاب از دیگر برنامه های این مراسم بود.