زنان ماهیگیر هنگامی(قشم)برای امرار معاش دل به دریا می زند

به گزارش هرمز آنلاین زنان ماهیگیر هنگامی(قشم)برای امرار معاش دل به دریا می زند .   سکینه ی کریمدادی بانوی ماهیگیر جزیره ی هنگام در گفتگو باخبرنگارهرمزآنلاین گفت” از بچگی به دریا وماهیگیری علاقه ی خواصی داشتم بیش از ۱۵سال است که هر روز به ماهیگیری میروم و روزیم را از دریا می گیرم . […]

به گزارش هرمز آنلاین زنان ماهیگیر هنگامی(قشم)برای امرار معاش دل به دریا می زند .

 

سکینه ی کریمدادی بانوی ماهیگیر جزیره ی هنگام در گفتگو باخبرنگارهرمزآنلاین گفت” از بچگی به دریا وماهیگیری علاقه ی خواصی داشتم بیش از ۱۵سال است که هر روز به ماهیگیری میروم و روزیم را از دریا می گیرم .

 

کریمدادی افزود:از زندگیم در جزیره پرنعمت هنگام خیلی راضی هستم ،و توانستم با ماهیگیری مخارج۶فرزندم را تهیه کنم .

 

وی با بیان اینکه فعالیت زنان ماهیگیردر جامعه ی زنان ما تازگی دارد، افزود: جزیره هنگام از جمله جزایری است که زنان آن دوشادوش مردان به صید ماهی می پردازند .

 

بانوی ماهیگیر جزیره ی هنگام بیان کرد” به فکر برجسته سازی فعالیت دختران و ‌مادرانی هستم که در جزیره محروم و دورافتاده ای چون “هنگام” برای امرار معاش دست به کاری مردانه چون صید ماهی می زنند و در این راه، تمامی مخاطرات و سختی ها را به جان می خرند .

 

 

وی افزود:تنها فعالیت اقتصادی در جزیره هنگام، که بیش تر اهالی از دیرباز به آن مشغول بوده اند، ماهیگیری بوده است. در حال حاضر با حضور گردش گران علاقه مند به دیدین زیبائی های طبیعی و گردش گری جزیره، ارائه خدمات به گردش گران نیز از جمله فعالیت های مردم محلی است.

 

 جزیره هنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است. این جزیره ۶/۳۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه‌های جنوبی جزیره قشم واقع شده‌است..