زلزله سوزا خسارتی در بر نداشته است

جلسه ستاد بحران شهرستان قشم با موضوع بررسی وضعیت خسارت های احتمالی در فرمانداری قشم برگزار شد. به گزارش هرمز آنلاین فرماندار قشم در این جلسه گفت: بحمد الله این زلزله هیچ گونه خسارت جانی و مالی در بر نداشته است اما ادارات و نهادها ذی ربط  آماده ارائه خدمات مورد نیاز مردم  در سطح […]

جلسه ستاد بحران شهرستان قشم با موضوع بررسی وضعیت خسارت های احتمالی در فرمانداری قشم برگزار شد.

به گزارش هرمز آنلاین فرماندار قشم در این جلسه گفت: بحمد الله این زلزله هیچ گونه خسارت جانی و مالی در بر نداشته است اما ادارات و نهادها ذی ربط  آماده ارائه خدمات مورد نیاز مردم  در سطح جزیره قشم می باشند.

خانم کمال زاده  افزود : جلسات ستاد بحران نه تنها در مواقع ضروری بلکه قبل از آن هم برای بررسی وضعیت ایمنی و آمادگی و آسیب پذیری  نقاط شهری و روستایی ضروری است که این موضوع در حفظ آرامش مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس هلال احمر قشم هم با ارائه گزارشی در خصوص وقوع زلزله اخیر گفت: تیم امداد و نجات هلال احمر با انجام گشت زنی در سطح جزیره وضعیت خسارتهای  احتمالی  را بررسی نموده است که بر اساس آن هیچ گونه خسارتی به ساختمانهای شهری و روستایی وارد نشده است.

یحیی بازیاری با اشاره به ساختمان های فرسوده و یا نامقاوم در جزیره قشم آن را یکی از خطرات در هنگام وقوع زلزله عنوان کرد و اظهار داشت: پیشنهاد می شود کارگروهی برای بررسی ایمنی سازهای مسکونی در بافت شهری و پر تراکم  روستایی فعال شود تا مالکان از وضع ایمنی خود آگاه شوند.

وی بیان داشت : در صورت نیاز اقلام مورد نیاز از طریق بندر خمیر به جزیره اعزام خواهد شد و در این خصوص هماهنگی لازم انجام شده است.

بخشدار شهاب هم در این جلسه از بازدید شهر سوزا و چندین روستا در بخش شهاب خبر داد و افزود : اگر این زلزله با ۱۰ کیلومتر اختلاف یا در عمق کمتری از دریا به وقوع می پیوست خطرات زیادی بر مناطق ساحلی به وجود می آمد لذا ساخت و سازهایی که با مجوز منطقه آزاد و در حریم ساحل انجام می گیرد در صورت وقوع سونامی هیچ ایمنی نخواهند داشت.

محمد زرنگاری گفت: ساخت و ساز در روستا ها با مصالح غیر استاندار و بدون نظارت ساخته می شوند که این موضوع خطر زیادی را برای منطقه زلزله خیز قشم دارد.

وی عدم وجود پایگاه اورپانس ۱۱۵ و خودروهای آتش نشانی را از دیگر  مشکلات بخش شهاب عنوان کرد و آموزش های امداد و انجام مانور زلزله برای آمادگی ساکنان جزیره قشم ضروری دانست.

در این جلسه ادارت مختلف شهرستان آمادگی خود را برای امداد رسانی در برابر حوادث احتمالی اعلام کردند.