«ریف دمشق» تا ۲ ماه آینده کاملاً از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌شود

«علاء ابراهیم» استاندار ریف دمشق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه اظهار داشت: اقدام تروریست ها در آلوده کردن منابع آب آشامیدنی استان های دمشق و ریف دمشق و انفجار خطوط پمپاژ و انتقال آن در راستای مبارزه با ملت مقاوم سوریه است که از ارتش کشورشان در آزادسازی حلب و پیشروی […]

«علاء ابراهیم» استاندار ریف دمشق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه اظهار داشت: اقدام تروریست ها در آلوده کردن منابع آب آشامیدنی استان های دمشق و ریف دمشق و انفجار خطوط پمپاژ و انتقال آن در راستای مبارزه با ملت مقاوم سوریه است که از ارتش کشورشان در آزادسازی حلب و پیشروی ها در ریف دمشق حمایت می کنند تا بدین ترتیب ارتش و رهبری سوریه را تحت فشار قرار بدهند.

وی افزود: دولت سوریه اقدام به حفر چاه های جدیدی کرده که به زودی از آب آن برای مصارف خانگی استفاده می شود و قریب به یک ماه و نیم پیش نیز قبل اینکه تروریست ها دست به آلوده کردن منابع آب ریف دمشق بزنند خطوط آب رسانی را به یکدیگر متصل کرده بود تا تامین آب دمشق با مشکلی مواجه نشود.

ابراهیم گفت: ارتش سوریه برای ورود به عملیات نظامی با تروریست ها که در منطقه وادی بردی آغاز شده پیش بینی ها را به عمل آورده بود چون از ۲ سال پیش خطوط انتقال آب منطقه کوهستانی وادی بردی که از روستای عین الفیجه این منطقه سرچشمه می گیرد هدف اقدامات خرابکارانه تروریست ها قرار می گرفت.

استاندار ریف دمشق گفت: میزان آبی که تا قبل از پایان عملیات نظامی در منطقه وادی بردی برای ساکنان دمشق و ریف آن تامین می شود کمتر از میزان نیاز واقعی است اما تانکرهای انتقال آب اقدام به توزیع مجانی آب بین شهروندن خواهند کرد تا ان شا الله مشکل به طور کامل حل شود.

وی تاکید کرد: به دلیل خسارتی که به خطوط انتقال آب وادی بردی و عین الفیجه وارد شده انتقال طبیعی اب به دمشق و ریف آن نیاز به دستکم بیست روز زمان نیاز دارد.

ابراهیم در خصوص تحولات میدانی در ریف دمشق نیز اظهار داشت: دولت سوریه تصمیم جدی برای پاکسازی کامل همه مناطق ریف دمشق از وجود تروریست ها را اتخاذ کرده اما چیزی که پیشروی نظامی ارتش سوریه و متحدانش را کمی با مشکل روبرو کرده حضور غیرنظامیان در مناطقی است که قصد آزادسازی آن وجود دارد چون تروریست ها غیرنظامیان را سپر انسانی خود کرده است.

استاندار ریف دمشق با بیان اینکه روند آشتی ملی نیز به موازات نبرد در چندین محور ریف دمشق پیش می رود، افزود: نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در منطقه وادی بردی به منطقه بسیمه رسیدند و در جنوب ریف دمشق نیز به زودی طی توافقی اوضاع تروریست ها در شهرک های بیت سابر، بیت تیما و سعسع تسویه می شود.

ابرهیم گفت: اعترضات اهالی شهرک های دوما و حرستا به حضور تروریست ها در این مناطق زمینه گفت وگوی بین دولت سوریه و چهره های سرشناس این ۲ شهرک برای بررسی راه های خروج تروریست ها را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرف ۲ ماه آینده تروریستی در دوما و حرستا نخواهد بود، گفت: قرار است وضعیت تروریست هایی که خواهان زمین گذاشتن سلاح و استفاده از عفو ریاست جمهوری هستند، روشن شده و به ترویست هایی هم که خواهان خروج از سوریه هستند اجازه خروج از مرز ترکیه داده شود.

به گزارش فارس، نیروهای ارتش سوریه  تا امروز به تروریست‌های شهرک «وادی بردی» در شمال غرب دمشق مهلت داده بود تا دو گزینه را انتخاب کنند، یا تسلیم شده و به سمت ادلب بروند یا تا آخرین نفر کشته خواهند شد.

اهمیت شهرک «وادی بری» از این جهت است که یکی از مخازن پمپاژ آب اصلی دمشق در این شهرک واقع شده و تروریست‌ها در روزهای گذشته، آن را آلوده به گازوئیل یا مواد دیگر کردند و سبب قطع آب شهر دمشق شدند.

انتهای پیام/ح