رژه مانکن ها در قشم

در سالهای اخیر با حضور سازمان منطقه آزاد تحولات اساسی در ساختار شهری و فرهنگی این سرزمین کهن رخ داده است که جای دارد مورد بررسی قرار بگیرد. قشم از لحاظ زیر ساخت ، عمران و آبادی نسبت به دیگر شهر های استان از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است هرچند با حضور سازمان  منطقه آزاد […]

در سالهای اخیر با حضور سازمان منطقه آزاد تحولات اساسی در ساختار شهری و فرهنگی این سرزمین کهن رخ داده است که جای دارد مورد بررسی قرار بگیرد.

قشم از لحاظ زیر ساخت ، عمران و آبادی نسبت به دیگر شهر های استان از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است هرچند با حضور سازمان  منطقه آزاد و سرمایه گذاران و ثروت خدادادی ، این شهرستان می بایست در وضعیت بهتری باشد.

اما سوالی که ذهن بسیاری از مردم را مشغول کرده و بارها از سوی مسئولین به آن اشاره شده است موضوع فرهنگسازی و پوشش نامناسب برخی از افراد در شهرقشم است.

IMG_1733

با نگاهی کوتاه به سطح شهر خواهیم دید  که با وجود شرایط بد آب و هوایی  زنان قشم هیچگاه از اعتقادات و پوشش شرعی خود دست نکشیده اند.

IMG_3692

در  سالهای  اخیر عده ای  با سواستفاده از نام منطقه آزاد  و عدم رعایت پوشش اسلامی  فرهنگ و عفت عمومی شهر قشم را خدشه دار کرده اند که می توان گفت بعضی از این افراد قربانی شبیخون فرهنگی دشمن و عده ای هم به عنوان عامل تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می روند.

IMG_4065

حضور مانکنها با پوشش زننده در قشم  که دز زمان تعطیلات به اوج خود می رسد زنگ خطری است برای خانواده های قشمی است که چندی بعد به عنوان مد روز جوانان آنها را به تباهی می کشاند.

IMG-20140219-WA0001

لذا وظیفه همه ما علی الخصوص متولیان فرهنگی شهرستان آن است تا با انجام فریضه امر به معرف و نهی از منکر تذکر لازم را به این افراد بدهیم .

از جمله راه کار های موثر در این خصوص را می توان به مسائل زیر اشاره نمود :

۱- دیوار نویسی و نصب تابلو با مضامین مذهبی  در سطح شهر قشم

۲- توزیع برشور با نکات اخلاقی و اسلامی

۳- حضور امرین  به معروف و ناهیان  از منکر و برخورد  با افراد ناهنجار

۴- برگزاری برنامه های فرهنگی و اسلامی در ایام تعطیلات

۵- فعال کردن مساجد و ساماندهی فعالیت های دینی و تقویت آنها در دراز مدت می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند