رهبری عامل اصلی وحدت است

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه گفت:فتنه ۸۸ پدیده شومی بود که اگر درایت مردم و مقام معظم رهبری نبود می‌توانست فضای کشور را نامناسب کند. وی ضمن قدردانی از مردم هرمزگان برای حضور در مراسم بزرگداشت ۹دی افزود: باید با درایت و بصیرت جلوی نفوذ بیگانگان را باید گرفت. امام […]

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه گفت:فتنه ۸۸ پدیده شومی بود که اگر درایت مردم و مقام معظم رهبری نبود می‌توانست فضای کشور را نامناسب کند.

وی ضمن قدردانی از مردم هرمزگان برای حضور در مراسم بزرگداشت ۹دی افزود: باید با درایت و بصیرت جلوی نفوذ بیگانگان را باید گرفت.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی از وی به عنوان اسوه جوانمردی یاد کرد و متذکر شد: باید الگوهایی همانند تختی را در جامعه ترویج کنیم و در کل جامعه نیز باید همانند تیم‌های ورزشی برای توسعه و پیروزی تیمی کار کند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان ۱۷ دی سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی و روز جوانمردی و فتوت را گرامی داشت و یادآور شد: جهان پهلوان تختی نماد جوانمردی بود و باید چنین الگوهایی را در جامعه ترویج کنیم

 

وحدت میان تشیع و تسنن در جهان اسلام را از ضرورتهای تشکیل امت واحد اسلامی

به گزارش پایگاه خبری هرمز به نقل از کیش پرس حجت الاسلام علیدادی گفت: مسئولان باید همان گونه که امکانات را دریک بستر برای کسانی که در کشتی های تفریحی و رستوران ها موزیک زنده را می پسندند فراهم کرده است باید برای کسانی هم که دوست دارند در کشتی های تفریحی بدون موزیک از فضای تفریحی لذت ببرند یا غذای خود را بدون شنیدن موزیک زنده صرف کنند بستر مورد نیاز را فراهم سازند.
خطیب جمعه کیش  با بیان اینکه می توان ساعات تفریحی برخی برنامه ها همانند کنسرت شبانه را تغییر داد تصریح کرد: چه نیازی است که از ساعت یک تا ۴ نیمه شب کنسرت شبانه برقرار شود و این مسئله چه توجیه شرعی و عقلی دارد؟ مسلمانی که این زمان از نیمه شب را به تفریح شبانه گذرانده است چگونه به عبادت های خود خواهد پرداخت؟
وی به طور جدی از مسئولان درخواست کرد تا در این خصوص برنامه ریزی و تجدید نظرهای لازم صورت پذیرد.
حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگری از خطبه های نماز این هفته کیش با تقدیر از ریاست و هیئت امنای بیمارستان، مسئولین سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: دوهفته قبل در خطبه های نماز جمعه از مشکل بیمه مردم صحبت شد و بحمدلله امروز باید از مسئولین بیمارستان و تامین اجتماعی و در راس آن مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که در رفع مشکل مردم تلاش کرده و این مشکل را حل کردند تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم.

وی از طرح آماری ممیزی املاک جزیره که در دستور کار سازمان قرار دارد قدردانی کرد و افزود: این طرح، طرح بسیار مهمی است که قرار است عملیاتی شود و بخشی است که به لحاظ علمی برای فعالیت های زیربنایی که در جزیره صورت می پذیرد حیاتی و ضروری است.
علیدادی ادامه داد: هر توسعه ای که عالمانه و آگاهانه در جزیره کیش باید صورت بگیرد ،نیازمند داشتن این اطلاعات زیربنایی است تا بخشی چاق و بخشی لاغر باقی نماندو توسعه به صورت مساوی و هم جهت صورت بگیرد و درخواست بنده از مردم همکاری در این بخش است که در این صورت اتفاق مهمی صورت خواهد گرفت.
امام جمعه کیش با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد مسعود نبی مکرم اسلام(ص) ابراز کرد: وحدت رمز پیروزی مسلمانان است آن را جدی بگیرید؛ وحدت در جامعه اسلامی اجتناب ناپذیر است.
وی تاکید کرد: هر حرکت و حرف خلاف وحدت، یا حرف دشمن است یا جاهلان و ناآگاهان به احکام اسلامی.
علیدادی وحدت میان تشیع و تسنن در جهان اسلام را از ضرورتهای تشکیل امت واحد اسلامی دانست و اضافه کرد: وحدت در جامعه اسلامی با دو مانع بزرگ روبرو شده است اولین مانع درونی است و آن اینکه برخی با تعصب های بیجا و تفسیرهای نادرست فکر می کنند که صحبت از وحدت که شد باید از اعتقادات خود دست بردارند. اما اینچنین نیست هر مسلمانی باید با حفظ اعتقادات خود به اعتقادات دیگران نیز احترام گذاشته و بدون نفی اعتقادات دیگران وحدت را در میان مسلمانان نهادینه کند.
وی تاکید کرد: تعصب های بیجا اسلام را با مشکلات جدی روبرو کرده است که نتایج آن را در جهان امروز مشاهده می کنیم و در صحنه بین المللی می بینیم افرادی را که به اسم اسلام و حکومت و دولت اسلامی چه خشونت ها و چه جنایاتی که مرتکب می شوند که اگر وحدت در جهان اسلام بود این اتفاقات رخ نمی داد.
مانع دوم بیرونی است و مربوط به دشمنان مغرض و تفرقه افکن که تمام تلاش خود را معطوف کرده اند تا میان مسلمین تفرقه و جدایی ایجاد کنند؛ ان هم با پول های افراد از خدا بی خبری که مدعی ام القرای اسلامی هستند. آن ها با اینکه کشورشان دچار کسری بودجه می شود چوب حراج به ثروت مسلمانان زده اند.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی باحضور مسئولین و مردم مومن جزیره کیش در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

  جهان اسلام نیازمند وحدت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز از پیارم حاجی آباد :امام جمعه ی شهرستان حاجی آباد درخطبه های این هفته نمازجمعه گفت: اهل تفرفه نباشید و خداوند متعال ازآسمان به زمین به عنوان معوا  و مسکن ما انسان ها این حمد را قرار داده است و می فرماید: اهل تفرفه نباشید و بعد خداوند متعال تذکر می دهد و الذکرو نعمت الله علیکم .. به یاد بیاورید نعمت خداوند به خودتان را در این آیه صحبت از نعمت دیگری داردصحبت از همه ی نعمت ها نیست گاهی اوقات خداوند مخاطبه میکند با بنی اسرائیل و صحبت از نعمت های متعدد میکند اما اینجا یه نعمت ویژه ای که ظاهر امراست اساس و ریشه بسیاری از نعمت های بعدی است همین نعمت خداوند متعال است

وی در ادامه افزود : عفت جوامع ،فراوانی نعمت ها ،و رونق اقتصاد، امنیت و رفاه ،که دربین امت ها وجود داشته محصول این نکته است اجتناب از تفرقه همه اهل جامعه باید باید همدیگر رو دعوت به وحدت و توصیه و سفارش کنند و دوری کنید از هر چیزی که موجب تفرقه میشود آنچه که امروز جهان توانمند اسلام به آن نیازمند است همین وحدت است

مختاری افزود :امروز جهان اسلام باید به خودش بیاید باید کشورهای اسلامی بیدار بشوند و سران برخی از کشور ها اسلامی از خواب خرگوشی بیدا شوند و عامل اصلی وحدت رهبری است

وی بیان کرد : انقلاب ما باوحدت پیروز شد و با وحدت مشکلات دفاع مقدس حل شد رشد کردیم به همین وحدت بود اگر این قدرت های متراکم جهان اسلامی در کنار هم قرار بگیرد هیچ احدی و قدرتی در این عالم نمی تواند در مقابل اقتدار اسلامی ملت های مسلمان بایستد واما در داخل کشور ماهم نیازمند وحدت هستیم در بین ملت ها و شخصیت های داخل کشور متشابه شده به دانه های یک تسبیح و آنچه آنها رابهم وصل میکند نخ رهبری است و نخ رهبری باید مستحکم باشد