رسانه های اسرائیلی: غذای ما در معرض تهدید است و قیمت ها افزایش خواهد یافت

رسانه های اسرائیلی نشان می دهند که لغو خطوط کشتیرانی به اسرائیل به طور خودکار منجر به افزایش قیمت محصولات وارداتی از طریق دریا خواهد شد.

رسانه های اسرائیلی نشان می دهند که لغو خطوط کشتیرانی به اسرائیل به طور خودکار منجر به افزایش قیمت محصولات وارداتی از طریق دریا خواهد شد.

رسانه های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه فاش کردند که توقیف کشتی «گلکسی لیدر» که متعلق به «اسرائیل» توسط یمنی ها است، می تواند به لغو خطوط کشتیرانی به «اسرائیل» منجر شود.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که لغو خطوط کشتیرانی به طور خودکار منجر به افزایش قیمت محصولات وارداتی از طریق دریا خواهد شد و انتظار می رود این روند به میزان قابل توجهی افزایش یابد و به امنیت غذایی اسرائیل آسیب برساند.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین اشاره کردند که توقیف کشتی متعلق به تاجر اسرائیلی، آبراهام اونگر، تأثیرات اقتصادی گسترده‌ای بر «اسرائیل» خواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها، نگرانی اصلی این است که توقیف کشتی به دلیل افزایش هزینه‌های بیمه و حتی لغو کامل خطوط به اسرائیل، منجر به افزایش کرایه حمل‌ونقل دریایی به «اسرائیل» شود.

این به نوبه خود ممکن است منجر به افزایش قیمت محصولات وارداتی از طریق دریا شود که تعداد کمی از آنها از خودرو گرفته تا دام از استرالیا وجود دارد.

نیر گلدشتاین، رئیس انستیتو تحقیقات اسرائیل (GFI) نیز در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» گفت: توقیف این کشتی توسط یمنی‌ها بر خطوط کشتیرانی و واردات به‌ویژه تامین مواد غذایی تأثیر خواهد گذاشت.

گلدشتاین افزود که از آغاز جنگ در “اسرائیل” کشتی های اسرائیلی می ترسند در بنادر اسرائیل لنگر بیاندازند و نرخ بیمه افزایش یافته است که به امنیت غذایی آسیب می رساند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی حدود ۷۰ درصد مواد غذایی خود را از طریق دریا به ویژه دام از طریق بنادر ایلات، اشدود و حیفا وارد می کند، تاکید کرد: باید مقدمات لازم را فراهم کرد زیرا جاده های منتهی به بنادر در معرض تهدید قرار گرفته است.

گلدشتاین همچنین خاطرنشان کرد که شیوع جبهه‌ها در شمال و جنوب بر پرورش مرغ تأثیر گذاشته و منجر به کمبود نیروی کار شده است که منجر به افزایش قیمت گوشت، مرغ و تخم‌مرغ شده است که باعث شده اسرائیلی‌ها ۴۰ درصد بیشتر از اروپایی‌ها برای گوشت بپردازند.

منابع موثق روز گذشته به المیادین گزارش دادند که نیروهای دریایی یمن موفق شدند یک کشتی اسرائیلی را در اعماق دریای سرخ توقیف کنند که ۵۲ سرنشین آن را داشت.

گفتنی است سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن چند روز پیش تایید کرد که نیروهای مسلح یمن ناوهای اشغالگر را در دریای سرخ شکست خواهند داد و گفت ما در هدف قرار دادن آنها تردید نخواهیم کرد و همه جهان را از این موضوع مطلع خواهیم کرد.