راه اندازی دفتر خدمات تجاری سازی دانش بنیان در قشم

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم گفت: با راه اندازی دفتر خدمات سرمایه گذاری، بازاریابی و تجاری سازی دانش بنیان در قشم، صادرات کالا و خدمات دانش بنیان به شش کشور جهان از طریق این مرکز انجام می شود. مطهره حسینی افزود: عراق، امارات متحده عربی و کویت به عنوان کشورهای حاشیه خلیج فارس به […]

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم گفت: با راه اندازی دفتر خدمات سرمایه گذاری، بازاریابی و تجاری سازی دانش بنیان در قشم، صادرات کالا و خدمات دانش بنیان به شش کشور جهان از طریق این مرکز انجام می شود.

مطهره حسینی افزود: عراق، امارات متحده عربی و کویت به عنوان کشورهای حاشیه خلیج فارس به همراه مالزی، ترکیه و آفریقای جنوبی در فهرست دفتر خدمات سرمایه گذاری، بازار یابی و تجاری سازی صادرات کالا و خدمات دانش بنیان مرکز بین المللی رشد قشم قرار دارند.

وی ادامه داد: براساس تفاهمنامه معاونت های پژوهشی و بین الملل وزارت علوم و فناوری، مسئولیت صادرات کالا و خدمات دانش بنیان به کشورهای مختلف جهان به مرکز بین المللی رشد قشم و پنج پارک علم و فناوری خراسان رضوی، کرمانشاه، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و گیلان سپرده شده است.

به گفته مدیر مرکز بین المللی رشد قشم، صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و براساس سند تحول راهبردی علم و فناوری کشور در برنامه ۵ ساله پنجم توسعه، قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات از طریق این پنج پارک علم و فناوری و مرکز رشد قشم انجام می شود.

وی از برپایی نمایشگاه های داخلی و خارجی، معرفی توانمندی های و فرصت های سرمایه گذاری، برپایی کنفرانس ها و همایش های تخصصی با محوریت شرکت ها و موسسات دانش بنیان، برنامه ریزی بازدید از نمایشگاه های مختلف جهان و حضور در این نمایشگاه ها با هدف معرفی محصولات و خدمات دانش بنیان کشور به عنوان بخشی از برنامه های دفتر خدمات سرمایه گذاری و تجاری سازی در مرکز بین المللی رشد قشم نام برد.

مطهره حسینی یادآور شد: انتخاب مرکز بین المللی رشد قشم در فهرست صادرکنندگان خدمات و محصولات دانش بنیان به کشورهای خارجی، براساس توانمندی های این مرکز بویژه در حوزه بین الملل و ارتباط آن با اتاق های بازرگانی مشترک ایران با کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، انجمن دوستی ایران و برزیل و عضویت این مرکز در اتحادیه جهانی پارک ها و مراکز رشد، عضویت در انجمن رشد دنیا و ارتباط با دانشگاه های معتبر خارجی صورت گرفته است.

به گفته وی، با راه اندازی دفتر خدمات سرمایه گذاری و تجاری سازی در مرکز بین المللی رشد قشم، پرتال اطلاع رسانی پنج زبانه به آدرس www.iefo.ir  خبرگزاری اقتصادی قشم به همین منظور راه اندازی و کارگروه های مختلف نیز در این حوزه و برای اهداف تعیین شده فعالیت می کنند.