راه اندازی اورژانس هوایی ۱۱۵ جزیره هرمز با کمک سپاه

مدیر مرکز توسعه سلامت هرمز  با حضور در جمع نمازگزاران جمعه هرمز  طرح تحول نظام سلامت که  از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال در سطح بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی سراسر کشور آغاز شده است را تشریح کرد. مهندس علی آذر پیکان  در این خصوص گفت :یکی از مهمترین دغدغه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام […]

مدیر مرکز توسعه سلامت هرمز  با حضور در جمع نمازگزاران جمعه هرمز  طرح تحول نظام سلامت که  از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال در سطح بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی سراسر کشور آغاز شده است را تشریح کرد.

مهندس علی آذر پیکان  در این خصوص گفت :یکی از مهمترین دغدغه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله ) خدمات رسانی خصوصا به مستعفین و نیازمندان بود که بر این اساس دولت طرح تحول در حوزه سلامت را اجرایی نموده  ودر  این طرح، سهم پرداختی مردم از کل هزینه های بستری در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی، برای شهرنشینان ۱۰ درصد و برای روستائیان ۵ درصد  خواهد بود.

وی  با اشاره به اینکه اجرای دو مرحله طرح تحول سلامت توانسته بخش بزرگی از مشکلات جامعه بیماران را حل کرده و راهی بهتر برای درمان آنان ارائه دهد، گفت: مکلف ساختن بیمارستانها نسبت به تهیه وسایل مورد نیاز بیماران از جمله دارو و سایر وسایل پزشکی و به حداقل رساندن هزینه های بیمارستانی، امید را در دل مردم زنده کرده است.

مهندس علی آذرپیکان  افزود: دسترسی آسان بیماران به دارو به خصوص بیماران صعب العلاج و رفع دغدغه های مردم گام بلندی در حوزه درمان و سلامت بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت یازدهم برداشته شد.

وی  اظهار داشت :  ماندگاری پزشکان متخصص در کلینیک ها و انتقال تجهیزات و وسایل مورد نیاز آنها به کلینیک ها در دستور کار قرار گرفته تا بدینوسیله پزشکان متخصص به جای حضور در مطب در مراکز درمانی و بیمارستان ها و کلینیک ها انجام وظیفه کنند. همچنین حمایت از پزشکان مستقر در مناطق محروم و تلاش برای ماندگاری آنها با افزایش حقوق و مزایا جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق دورافتاده محروم از خدمات درمانی هستند گفت: با روندی که دولت تدبیر و امید اتخاذ کرده در چند سال آینده مناطق دور افتاده کشور نیز شاهد حضور پزشک و پرستار می شوند که این اوج درایت و توانمندی دولت امید است.

آذرپیکان  خاطر نشان کرد : در راستای طرح تحول نظام سلامت و تشویق به زایمان طبیعی بانوانی که به این صورت وضع حمل کنند هیچ هزینه ای از آنها اخذ نمی شود و از طرفی برای افزایش رفاه بیماران و همراه آنها اقدامات ویژه ای در حال انجام است.

 

مدیر مرکز توسعه سلامت هرمز دربخش دیگر از سخنان خود از اقدامات انجام شده این مرکز گفت این مرکز اکنون پس از ارتقاء به مرکز توسعه سلامت  واحد دیالیز این مرکز برای سهولت دررفت و آمد بیماران دیالیزی راه اندازی شد است .

وی راه اندازی  آزمایشگاه  مجهز  ، واحد داندانپزشکی و اعزام پزشکان متخصص به این جزیره ازبر نامه های انجام شده  این مرکز نام برد و گفت اکنون پیگیر این هستیم که مرکز بهداشتی در مانی هرمز به  یک مرکز شبانه روزی تبدیل کنیم و

آذرپیکان نیز از راه اندازی اورژانس ۱۱۵ پیش بیمارستانی هرمز و اورژانس ۱۱۵ هوایی  با همکاری نیروی دریایی سپاه  برای جزیره هرمز و جزایر اطراف خبر داد و اظهارد اشت  امید واریم این اتفاق هر چه سریعتر انجام بگیرد و مردم این جزیره بتوانند در شرایط بد جوی به بیمارستان مجهز اعزام بشوند و تحت درمان قرار بگیرند .

علی آذرپیکان با انتقاد از نظافت شهری  و بهداشت محیط گفت  نظافت شهری  در هرمز مناسب نیست گرچه شهرداری اقدام به جمع آوری زباله های شهر می کند ولی شهروندان برای نظافت محیط شهری خود بی تفاوت هستند .

مدیر مرکز توسعه سلامت هرمز  اظهار داشت گزارشهای متعددی به ایم مرکز میرسد که  افرادی هستند که زباله و ضایعات میگو و ماهی در معابر رها  می کنند که این عمل با اصول بهداشتی ، شهر ما خانه ما مغایرت دارد .

وی میز گفت زباله عامل بسیاری از بیماری ها و جایگاه رشد سوسک و موش  و حشرات موضعی میباشد  که باید شهر وندان به آن توجه  نمایند .