رئیس بهزیستی قشم از اعطای وام اشتغال به معتادان بعد ازیک سال ترک خبرداد

رئیس بهزیستی قشم از اعطای وام اشتغال به معتادان بعد ازیک سال ترک خبرداد به گزارش قشم ازاد؛سیروس شمس الهی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قشم در جلسه مبارزه با قاچاق موادمخدر؛ درمحل سالن فرمانداری گفت: معتادانی که موفق به ترک اعتیاد شده‌اند می‌توانند از وام اشتغال بهره‌مند شوند. وی افزود:زمان بعد از ترک مهم‌ترین مرحله […]

رئیس بهزیستی قشم از اعطای وام اشتغال به معتادان بعد ازیک سال ترک خبرداد

به گزارش قشم ازاد؛سیروس شمس الهی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قشم در جلسه مبارزه با قاچاق موادمخدر؛ درمحل سالن فرمانداری گفت: معتادانی که موفق به ترک اعتیاد شده‌اند می‌توانند از وام اشتغال بهره‌مند شوند.

وی افزود:زمان بعد از ترک مهم‌ترین مرحله امید و حمایت برای معتادان است و تمام حمایت‌های معنوی، اجتماعی و مادی باید معطوف به زمان بعد از ترک اعتیاد باشد.

شمس الهی بااشاره به نقش موثر خانواده‌ها در ثبات ترک اعتیاد افراد خاطر نشان کرد: خانواده‌ها در تولید چرخه جرم بی گناه هستند و این کانون خانواده است که می‌تواند پس از ترک معتاد با حمایت‌های گوناگون خود ما را در بهبود سلامت فرد و جامعه یاری کنند.

وی تصریح کرد: درمان اعتیاد به کار گیری روشی برای تغییر دادن الگوی زندگی فرد آسیب دیده به سمت زندگی جدید و بدون آسیب است ؛ برای درمان اعتیاد و تغییر الگوی زندگی ورزش و تغذیه نقش مهمی دارند.

مزیت های ورزش در درمان اعتیاد:
۱٫هوشیاری را بیشتر کرده و مغز فعالیت خود را بهتر انجام می دهد.
۲٫به زندگی بدون مواد عادت کرده و پس از مدتی حاضر نیست جای آن را با موادمخدر عوض کند.
۳٫بدن شخص به وزن نرمال و ایده آل می رسد.
۴٫علاقه به زندگی را که در اثر استفاده از مواد مخدر از دست داده دوباره تجربه می کند.
۵٫انرژی بدن دوباره بالا می رورد.
۶٫اعتماد به نفس از دست رفته دوباره برمی گردد.
۷٫تحمل فشارها و نگرانی های روحی آسان تر می شود.
۸٫از خطر ابتلا به بیماری های مختلف در آینده جلوگیری می شود.