دیدارقائم مقام موسسه فرهنگی قرآنی پیامبر اعظم(ص) شهرستان قشم با مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی(دامت برکاه)

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الضحی حجت الاسلام و المسلمین سجاد بازماندگان قشمی،قائم مقام موسسه فرهنگی، قرآنی پبامبر اعظم(ص) با مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی(دامت برکاه) دیدار کردند.   حضرت آیت الله علوی گرگانی در این دیدار ضمن خردسندی از فعالیت های گسترده دینی و قرآنی در شهرستان قشم […]

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الضحی حجت الاسلام و المسلمین سجاد بازماندگان قشمی،قائم مقام موسسه فرهنگی، قرآنی پبامبر اعظم(ص) با مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی(دامت برکاه) دیدار کردند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی در این دیدار ضمن خردسندی از فعالیت های گسترده دینی و قرآنی در شهرستان قشم که توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبراعظم(ص) برگزار می شود گفت :هدف شماهم طبق برنامه ها و گزارشی که ارائه کردین، پرورش دادن نوجوانان و جوانان در مسیر تربیت اسلامی هست که ان شاء الله بتوانید آنها را به احسن وجه به طریقی که خداوند و پیامبر(ص)و اهل بیت(ع) راضی هستن راهنمایی کنید.

 

وی بیان داشتند:عمل خودتان را زیر نظر حضرت پروردگار قراردهید و رضایت خداوند متعال را در کارها مورد توجه قرار دهید، خداوند در سوره مبارکه مومنون می فرماید:هرشخصی را تکلیف نمی کنیم مگر به اندازه وسعش به اندازه توانش،هر اندازه توانایی خدمت دارید خدمت کنید وسستی نکنید.

آیت الله علوی گرگانی افزودند :نگاهتون این باشد که شما مامور الهی هستیدو بگو من باید هدایت کنم و خستگی در وجودتان نداشته باشید و خستگی ناپذیر باشید،در راه دین و تبلیغ الهی هرچه در توان دارید انجام دهید مثل حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام.

وی بیان داشت : نگوید دشنام وفحش میدهند ،تخریب میکنن،سنگر تبلیغ دین و فعالیت های قرآنی را خالی نکنید، شما فعالیت دینی و قرانی انجام می دهید که معرفت و کمال انسان ها رو بالا ببریند.

آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند : تقاضای بنده از شما این هست که به کارتون و فعالیتون اهمیت بدهید و اخلاص داشته باشید و خداوند متعال رو مد نظر قرار دهید

وی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی (ع) افزودند:امام حسن مجتبی در میان اهل بیت(ع)فوق العاده مظلوم است،مظلومیت حضرت اینقدر زیاد هست که به حرم سرای ایشان هم سرایت کرده،عنایت دارید که کشته شدن و به شهادت رسیدن حضرت توسط همسر ایشان بوده، بنابراین این آقا هم در خانه و هم در شهر ودر قبرستان که دفن هستند مظلومند.

وی بیان داشت :در این حال اهل بیت در پیشگاه خداوند متعال راضی بودند و خداوند هم از ایشان راضی بوده،اینها کسانی هستن که مصداق حقیقی آیه ((ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَهً مَّرْضِیَّهً))،امام حسن و امام حسین مصداق این آیه هستن که از هر جهت راضی بودن به رضای الهی.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان این دیدارضمن تقدیر و تشکر از موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبراعظم(ص)قشم افزودند : امیدوارم ان شاء الله این موسسه که به نام پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) است بتواند به احسن وجه برای اهل بیت(ع) و برای مردم با زبان محبت علوی خدمت کند و ان شاالله این خدمات شما مورد رضای خداوند قرار گیرد.

در آغاز این دیدار حجت السلام والمسلمین سجاد بازماندگان ضمن عرض ادب و تشکر از حضرت آیت الله علوی گرگانی به جهت وقتی که داده اند به بیان گزارشات و فعالیت های موسسه پرداخت.

وی در این دیدار افزود : یکی از اهداف اصلی این موسسه نشر فرهنگی علوی و قرآنی است و در این راستا پرورش و تربیت نیروهای دینی و قرآنی در سطوح مختلف از تربیت مربی در دستور و چشم انداز موسسه قرار گرفته است.

بازماندگان با اشاره به برگزاری دوره های مختلف ویژه کودکان و نوجوانان بیان داشت : آموزش مفاهیم دینی و قرآنی از سنین کودکی و نوجوانان یکی از فعالیت های چشم گیر این موسسه است.