دومین روستای قشم از آب لوله کشی بهرمند می شود

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قشم از لوله کشی دومین روستا در قشم خبر داد . یوسف باشتین در گفتگو با خبرنگارهرمز با اشاره به این که آب رسانی لوله کشی به روستاهای قشم هدف همه مسولین این شهرستان است ؛ افزود:برای دومین باربعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  آب شرب و بهداشتی […]

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قشم از لوله کشی دومین روستا در قشم خبر داد .

یوسف باشتین در گفتگو با خبرنگارهرمز با اشاره به این که آب رسانی لوله کشی به روستاهای قشم هدف همه مسولین این شهرستان است ؛ افزود:برای دومین باربعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  آب شرب و بهداشتی در روستای رمچاه این شهرستان به بهره برداری می رسید .

وی افزود: آب شرب لوله کشی در روستای رمچاه قشم هزینه های مردم این روستا را کاهش و دسترسی به آب اشامیدنی اسان تر می کند .

به گفته وی مسئولین و نهادها تلاش های خود را بکار می گیرد تا پروژه های بزرگی مانند آبرسانی به تمام روستاهای قشم صورت گیرد .

باشتین برای سرعت بخشیدن به این پروژه از جمعیت ۷۵۰ نفری این روستا خواستار همکاری درتشکیل پرونده های و حق پرداخت حق اتشعاب شد .

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قشم ؛ افزود: بسیاری از روستاهای جزیره قشم به وسیله تانکر آبرسانی انجام می‌شود که روستایی نشینان هفته‌ای حدود ۵۰ هزار تومان برای آب شرب و حدود ۱۶ هزار تومان برای آب شور می پردازند .

باشتین با تاکید براین که اعتبار پروژه آبرسانی به روستاها مناسب نیست اظهار کرد: مشکلمان خود اعتبار نیست بلکه تخصیص اعتبار کم است که آبرسانی به روستاها به تاخیر انداخته است .

وی بیان کرد: آب شربی  که  به روستاهای شهرستان قشم انتقال داده می شود از آب وفاضلاب شهرستان قشم  به مبلغ ۲۵۰۰ تومان خریداری و همین آب با متری ۶۰۰ تومان در اختیار مردم  روستا قرار میگیرد که ۱۹۰۰ تومان آن از اعتبارات آب فاضلاب این شهرستان پرداخت می شود .

باشتین در پایان یادآورشد: طرح آبرسانی به روستاهای سلخ و گامرون شهرستان قشم برای اولین بار در تاریخ ۹/۷/۱۳۹۱  با اعتباری بیش از ۳۲ میلیارد ریال  به بهره برداری رسیده است .