دولتمردان باید با بهره گیری از منویات رهبری حرکت کنند

امام جمعه هرمز گفت: با همین مجالس عزاداری امام حسین (ع) بود که نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفت و این نهضت از عاشورای امام حسین(ع) قوام گرفت و دوام یافت. حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز جمعه این هفته  جزیره هرمز در واکنش برخی اظهارات اخیر عنوان کرد: حضرت امام (ره) در […]

امام جمعه هرمز گفت: با همین مجالس عزاداری امام حسین (ع) بود که نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفت و این نهضت از عاشورای امام حسین(ع) قوام گرفت و دوام یافت.

حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز جمعه این هفته  جزیره هرمز در واکنش برخی اظهارات اخیر عنوان کرد: حضرت امام (ره) در فرمایشاتشان بارها توصیه می کردند که “عاشورا را زنده نگه دارید تا به انقلاب شما آسیب نرسد”، بنابراین من اظهارات اخیر را کم لطفی و بیانگر این موضوع می دانم که بدون مطالعه سخن گفته شده است.

وی افزود: آقایان باید پاسخ دهند که چه مقدار حوادث عاشورا، مجالس عزاداری  و روضه خوانی را بررسی کرده اند که می گوید:”بازده فرهنگی این مجلس چه بوده است؟”

مناقبیان با بیان اینکه داستان عاشورا یک سوژه و یک بهانه است تا نهضت حسینی و قیام عاشورایی امام حسین (ع) زنده بماند، تصریح کرد: حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم هدف اصلی قیام حسینی است که این هدف باید استمرار یابد.

امام جمعه هرمز  گفت: با همین مجالس عزاداری امام حسین (ع) بود که نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفت و این نهضت از عاشورای امام حسین(ع) قوام گرفت و دوام یافت.

وی تاکید کرد: سخن گویا و رسای امام (ره) این بوده است که ما هرچه داریم از محرم و صفر است و این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام مناقبیان اظهار داشت: در این خصوص انتقادی به صدا و سیما وارد است  که اگر کسی بخواهد  در صدا و سیما با اعتقادات مردم بازی کند صدا و سیما وظیفه دارد که از طریق کارشناسان مذهبی جواب این گونه حرفها را بدهد و مردم ما این چنین چیز ها را نمی پسندند و جلو آن ایستادگی خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه هرمز با گرامیداشت اول شهریور روز پزشک و تبریک این روز به پزشکان ابراز امیدواری کرد روند حرکت دولت در تامین سلامت و توجه به امور درمانی مردم  جزیره هرمزتداوم داشته و به شبانه روزی شدن درمانگاه جزیره هرمز  نیز توجه ویژه شود.

وی باشاره به وضعیت بهداشتی در هرمز گفت: وضعیت بهداشت درمان در این جزیره مناسب  نیست  و امیدواریم که  مسئولان بهداشت و درمان به وضعیت بهداشتی درمانی هرمزتوجه جدی داشته باشند تا به وضعیت مطلوبی برسد.

وی با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان یادآور شد: ساده زیستی، تبعیت از ولایت و عشق خدمت به مردم ویژگی های این دو شهید بزرگوار است.

امام جمعه هرمز با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از این ویژگی ها توسط مسئولان و دولتمردان تصریح کرد: دولتمردان باید با بهره گیری از منویات رهبری حرکت کنند.

وی چهارم شهریور روز کارمند را به کارمندان دولت تبریک گفت و اظهار داشت: مسئولیتی که بر عهده دارید امانت الهی است و باید در خدمت مردم باشید و اگر با این دید رفتار کنید برای ارباب رجوع جای نگرانی نخواهد بود.

امام جمعه هرمز  با اشاره به دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) گفت: اول ذیحجه همزمان با ولادت حضرت معصومه به عنوان روز دختر نامگذاری شده است و دختران در جامعه اسلامی باید با الگوگیری از این بانوی بزرگوار به مهمترین مسئله که همان رعایت حجاب و عفاف است توجه کنند.

مناقبیان مقاومت را تنها راه نابودی رژیم غاصب صهیونیستی دانست و با تجلیل از مقاومت مردم غزه در برابر جنایات صهیونیستها گفت: اسرائیل در مذاکرات نیز شکست خورده است و ساکنان کرانه غربی نیز از مردم مظلوم غزه حمایت می کنند و اسرائیل غاصب امروز در ضعیف ترین شرایط قرار گرفته است.

امام جمعه هرمز همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) روز داروسازی را نیز گرامی داشت و گفت: ایران اسلامی امروز در تامین بسیاری از داروهای مورد نیاز به خودکفایی رسیده و محققان باید تلاش کنند تا همه نیازهای دارویی کشور در داخل تامین شود.

منبع: هرمزنا