دوازدهمین آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن ۱۹ مهر برگزار می‌شود

رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دوازدهمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در روز جمعه، ۱۹ مهرماه خبر داد. مرتضی خدمتکار، رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این مطلب افزود: دوازدهمین آزمون […]

رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دوازدهمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در روز جمعه، ۱۹ مهرماه خبر داد.

مرتضی خدمتکار، رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این مطلب افزود: دوازدهمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم روز جمعه، ۱۹ مهرماه، هم‌زمان در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود.

خدمتکار گفت: این آزمون در سه مقطع حفظ، ترجمه و مفاهیم و تدبر در قرآن و در ۲۳ رشته مجزا برگزار می‌شود که شش رشته جدید از جمله حفظ یک جزء، حفظ دو جزء، حفظ چهار جزء، حفظ موضوعی، حفظ جزء ۲۹ قرآن کریم و تفسیر جزء ۲۹ قرآن به ۱۷ رشته دوره‌های قبلی افزوده شده است.

وی ادامه داد: در این آزمون پیش‌بینی می‌شود که با توجه به تنوع و تعدد رشته‌ها درصد قابل توجهی از قرآن‌آموزان مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور ثبت نام و شرکت کنند.

رئیس اداره آموزش اعلام کرد: دستورالعمل دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به استان‌ها ابلاغ و بر روی سایت اداره آموزش قرار گرفته است.

خدمتکار در خصوص زمان شروع ثبت نام گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت ‌نام در این آزمون می‌توانند از ۲۰ مردادماه سال جاری تا پنجم شهریورماه به سایت اداره آموزش به نشانی www.quranedu.ir مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم روز جمعه، ۱۹ مهرماه به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و موسسات و مرکز قرآنی سراسر کشور برگزار می‌شود.