درآمد گمرک قشم ۴۶۷درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک قشم گفت: درآمد این گمرک در ۹ ماهه امسال افزون بر ۸۲۹میلیارد و ۵۵۳میلیون ریال بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۶۷درصد افزایش داشته است. حسین سعیدی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش این درآمدها از محل افزایش واردات قطعی، ترانزیت خارجی و ورود و […]

مدیرکل گمرک قشم گفت: درآمد این گمرک در ۹ ماهه امسال افزون بر ۸۲۹میلیارد و ۵۵۳میلیون ریال بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۶۷درصد افزایش داشته است.
حسین سعیدی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش این درآمدها از محل افزایش واردات قطعی، ترانزیت خارجی و ورود و خروج مسافر و خودروها در این گمرک به دست آمده است.

وی نرخ افزایش واردات قطعی را در این مدت از طریق گمرک قشم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۵۹درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۰۰درصد اعلام کرد .

به گفته وی میزان این واردات دراین مدت افزون بر ۲۳هزار و ۳۰۷تن کالا به ارزش ۱۶۴میلیون و ۶۷۸هزار و ۸۵۰دلار شامل خودرو، قطعات منفصله خودرو، روغن موتور، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی و کولر گازی بوده و از کره جنوبی، امارات متحده عربی، چین و آلمان وارد شده است.

سعیدی یادآور شد: در ۹ ماهه امسال افزون بر هفت هزار و ۸۲۲تن کالا به ارزش ۲۷۹میلیارد و۲۴۷میلیون ریال نیز از طریق گمرک قشم ترانزیت خارجی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۳۰درصد کاهش واز نظر ارزش ریالی ۳۲درصد افزایش داشته و عمده کالای ترانزیت شده از این گمرک نیز لوازم خانگی، ضایعات آهن، کارتن، شمش سرب و سیگار بوده است.

مدیرکل گمرک قشم همچنین از افزایش۹ درصدی تعداد مسافرین ورودی و خروجی از طریق این گمرک در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد این مسافرین افزون بر چهار میلیون و ۶۸۰هزار نفر بوده است.

وی همچنین تعداد کل خودروهای ورودی و خروجی را در این مدت از طریق گمرک اسکله لافت ۷۱۸هزار و ۲۶۹دستگاه اعلام کرد و یادآور شد: خدمات مربوط به جابجایی این میزان خودرو که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴درصد افزایش داشته، توسط گمرکات لافت و پهل ارائه شده است.

به گفته وی در۹ ماهه امسال ۲۰۲فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۴۰۶میلیارد و ۴۶میلیون ریال در گمرک قشم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب دو درصد و ۱۶۸درصد افزایش را نشان می دهد.

سعیدی میزان جریمه وصولی را نیز در این گمرک در این مدت پنج میلیارد و ۳۳۵میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۴درصد افزایش داشته است.

وی تعداد پروانه های کابوتاژ صادره از گمرک قشم را در ۹ماهه امسال ۴۲هزار و ۸۶۸فقره به وزن دو میلیون و ۸۲۲هزار و ۵۹۸ تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۱۶درصد و از نظر وزن ۵۴درصد رشد داشته است.

کابوتاژ عبارت است از حمل کالا از یک بندر کشور به بندر دیگر و همچنین از یک گمرک به گمرک دیگر که از راه کشور همجوار صورت گیرد.