درآمد منطقه آزاد قشم از محل جذب سرمایه گذار و گردشگر تامین می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: درآمد این منطقه از محل جذب سرمایه گذار و گردشگر داخلی و خارجی تامین و فروش زمین برای کسب درآمد در این منطقه متوقف می شود. ˈشهریار مشیریˈ جمعه درجمع پرسنل پایگاه دریابانی جزیره قشم افزود: کسانی که در ۲۰سال اخیر برای کسب درآمد این منطقه مبادرت به فروش […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: درآمد این منطقه از محل جذب سرمایه گذار و گردشگر داخلی و خارجی تامین و فروش زمین برای کسب درآمد در این منطقه متوقف می شود.

ˈشهریار مشیریˈ جمعه درجمع پرسنل پایگاه دریابانی جزیره قشم افزود: کسانی که در ۲۰سال اخیر برای کسب درآمد این منطقه مبادرت به فروش زمین در قشم کرده اند به مردم جواب بدهند که ۱۰۰سال دیگر مردم این جزیره کجا باید زندگی کنند.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد قشم با خیانت خواندن فروش خاک جزیره قشم تصریح کرد: این که یک عده ای از مناطق دیگر به این جزیره بیایند و شروع کنند به فروش زمین آن و در این مسیر حتی زمین فرودگاه را نیز بفروشند و کسب درآمد کنند، ولی به آن بومی ساکن روستای طبل که برای عروس و دامادش دو اتاق در بیرون از خانه اش ساخته، اشکال قانونی بگیرند و آن را خراب کنند، قابل قبول نیست و ما موظفیم این روال را متوقف کنیم.

به گفته وی این روال به هیچ وجه مورد قبول مردم این جزیره نیست و نظام جمهوری اسلامی و دولت آقای روحانی که منبعث از آرا عمومی است و به افکار عمومی احترام می گذارد، این نظر مردم جزیره را ارج می نهد و با قدرت مانع تداوم روال گذشته در این جزیره می شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جدید منطقه آزاد قشم به هیچ وجه مخالف جذب سرمایه گذاری در این منطقه نیست، تصریح کرد: ما سرمایه گذاری داخلی و خارجی را در این منطقه تشویق و تضمین می کنیم و فرش قرمز جلوی پای هر سرمایه گذار پهن می کنیم، اما با کسانی که با شیادی، کلاهبرداری و دلالی بخواهند در این منطقه درآمد کسب کنند به شدت برخورد خواهیم کرد.

دکتر مشیری یادآور شد: منطقه آزاد قشم خانه همه کسانی است که می خواهند با روش های قانونی به کسب و کار در این منطقه رونق بدهند و همه نیروهای انتظامی، نظامی وامنیتی مستقر در این جزیره باید امنیت این خانه را تامین و با مدیریت این منطقه در پیشبرد برنامه هایش همکاری کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود تضمین امنیت سرمایه گذار و گردشگر داخلی و خارجی را مهم ترین و عاجل ترین برنامه این سازمان اعلام کرد و گفت: اگر جزیره قشم آمادگی دارد که سالی چند میلیون نفر مسافر و گردشگر را پذیرایی کند، ما باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که این تعداد مسافر و گردشگر در هر ماه به این جزیره سفر کنند.

به گفته وی این شرایط با رونق صنعت گردشگری درکل جزیره قشم می تواند رقم بخورد و در این شرایط این جزیره هم به سمت عمران و آبادانی پیش خواهد رفت و هم ساکنان آن صاحب شغل خواهند شد.

وی در توضیح اشتغالزا بودن صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: با ورود یک گردشگر به جزیره، زنجیره ای از مشاغل شامل حمل و نقل، اسکان، اطعام، خرید، تفریح و سایر نیازهای این گردشگر شکل می گیرد و اگر این یک نفر گردشگر به چندین میلیون نفر گردشگر تبدیل شود و این تعداد گردشگر نیز به جای سالی یک بار هرماه یک بار به جزیره سفر کنند، ما شاید برای ارائه خدمات لازم به این گردشگران با کمبود نیرو نیز مواجه شویم.

دکتر مشیری در تشریح برنامه هایش برای توسعه سرمایه گذاری خارجی هم گفت: با اجرای سیاست های تشنج زدایی دولت تدبیر و امید و تصحیح نگاه های بین المللی به کشورمان، منطقه آزاد قشم با دعوت از بانک های بزرگ جهانی زمینه تاسیس نمایندگی آنها را در این منطقه فراهم می سازد تا سرمایه گذاران خارجی با اطمینان و اخذ تضمین از این بانک ها، سرمایه های خود را در قشم بکار بیاندازند.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به وضعیت فعلی خدمات رسانی به تجار و بازرگانان از سوی منطقه آزاد قشم زد و یادآور شد: به رغم وجود چندین اسکله در این جزیره لنج ها مجبورند برای تخلیه یا بارگیری در تنها اسکله مجاز جزیره یعنی بندر بهمن، بین یک هفته تا ۱۵روز معطل شوند و در این شرایط معلوم است که قاچاق رونق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از قاچاق و مقابله با این پدیده شوم باید زمینه های ایجاد این پدیده شناسایی و از بین برود، تصریح کرد: طبیعی است اگر ما همه اسکله های این جزیره را به تخلیه و باراندازی کالاهای تجاری اختصاص بدهیم و کالای تاجر در همان روز که آن سوی آب ها خریداری می شود در اسکله های جزیره قشم تخلیه شود، آن تاجر دلیلی ندارد که از راه های غیرمجاز و تنها بخاطر سرعت کار و جلوگیری از ضررهای ناشی از نوسان های نرخ ارز در داخل و خارج کشور، متوسل به قاچاقچیان کالا شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: ما به جای اینکه جان عزیزان ما در پایگاه دریابانی قشم بخاطر مبارزه با قاچاقچیان به خطر بیافتد و هزینه هایی را هم برای این کار اختصاص بدهیم، باید با تسهیل، تسریع و قانونمند کردن مبادلات تجاری، بازرگانی و اقتصادی جزیره، کاری بکنیم که کار قاچاق در این جزیره موضوعیت خود را از دست بدهد و کسانی که مبادرت به این کار می کنند به دنبال کار دیگر بروند.

براساس این گزارش مسعود سالاری فرماندار شهرستان قشم و سرهنگ دوم عبدالله لشکری فرمانده پایگاه دریابانی جزیره قشم نیز در این آیین در خصوص نقش این پایگاه در مبارزه با قاچاق مطالبی را مطرح کردند.

منبع ایرنا