دانشگاه‌ها در رأس امور تربیتی و هدایتی جامعه هستند

رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی قشم گفت: امروز دانشگاه‌ها مهم‌ترین عنصر در هدایت و پیشبرد جوامع محسوب می‌شوند. محمد عابدینی صبح  یکشنبه‌ در نشست شورای مرکزی بسیج اساتید استان هرمزگان اظهار داشت: صلاح و فساد هر جامعه‌ای مرهون نهادهای تربیتی و آموزشی آن جامعه است و بی‌تردید دانشگاه‌ها در رأس این نهادها به شمار می‌روند. […]

رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی قشم گفت: امروز دانشگاه‌ها مهم‌ترین عنصر در هدایت و پیشبرد جوامع محسوب می‌شوند.

محمد عابدینی صبح  یکشنبه‌ در نشست شورای مرکزی بسیج اساتید استان هرمزگان اظهار داشت: صلاح و فساد هر جامعه‌ای مرهون نهادهای تربیتی و آموزشی آن جامعه است و بی‌تردید دانشگاه‌ها در رأس این نهادها به شمار می‌روند.

وی افزود: به همین علت بارها بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمود که صلاح و فساد جامعه مرهون دانشگاه‌هاست و وظیفه مهم دانشگاه‌ها که اساتید کانون مرکزی آن هستند پیشبرد علم و تربیت دانشجویان است.

رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی قشم به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و متذکر شد: به فرموده ایشان بسیج را نباید یک نهاد نظامی به حساب آورد؛ بلکه بسیج، عرصه‌ای عمومی است که در همه مکان‌ها، زمان‌ها، عرصه‌ها و قشرها حضور دارد و وظیفه استاد بسیجی حضور به موقع، مخلصانه، مجاهدانه و تأثیرگذار در دانشگاه و پرورش انسان‌های دانشمند و با ایمان در طراز شهید چمران است.

در این همایش سرهنگ ماندگاری فرمانده  ناحیه بسیج سپاه قشم داشتن روحیه انقلابی و بسیجی  اساتید را برای تحول عرصه علم و دانش دانشگاه ها  ضروری دانست و گفت : با داشتن روحیه بسیجی است که می توان در زمینه تولید علم گام برداریم .

دراین نشست موضوعاتی از جمله لزوم حضور فعال بسیج اساتید در فضای مجازی جهت ارائه نظر علمی و تبادل نظر و ایجاد ارتباط با دانشجویان، تشکیل حلقه‌های علمی صالحین توسط اساتید بسیجی، شناخت آسیب‌ها و چالش‌های دانشگاه‌ها و تهدیدات دشمنان و تقویت منابع قدرت نرم دانشگاه‌ها برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.