داعیه رعایت حقوق اقلیتها و معامله دولت اعتدال با هرمزگانیها

در فضای تیره سیاسی و اقتصادی ناشی از رفتارهای عجیب و غریب دولت سابق، انتخاب جناب دکتر روحانی به ریاست جمهوری، بارقه امیدی برای اعتدال و خردورزی دولت در دل همگان بوجود آورد. آنچه سرور و شعف هر شهروندی را دوچندان می نمود، وعده های عقلائی رئیس جمهور محترم برای آینده کشور بوده و هست. […]

در فضای تیره سیاسی و اقتصادی ناشی از رفتارهای عجیب و غریب دولت سابق، انتخاب جناب دکتر روحانی به ریاست جمهوری، بارقه امیدی برای اعتدال و خردورزی دولت در دل همگان بوجود آورد. آنچه سرور و شعف هر شهروندی را دوچندان می نمود، وعده های عقلائی رئیس جمهور محترم برای آینده کشور بوده و هست. جناب دکتر روحانی از ابتدا بر استفاده از ظرفیت همه اقوام و حتی اقلیت ها در اداره کشور تأکید داشته اند و لااقل دو بند از سومین بیانیه انتخاباتی ایشان که ذیلا می آید بر ایفای نقش همگان در اداره کشور عزیزمان تأکید نموده است:

بند۲ : مشارکت عمومی فارغ از زبان و مذهب در مدیریت‌های کلان کشور و اجرای اصل شایسته‌سالاری در همه سطوح سیاسی- اداری به گونه‌ای که تمامی شهروندان و هم‌میهنان در شرایط یکسان امکان مشارکت و تصدی در کلیه سطوح تا عضویت کابینه را داشته باشند.

بند۳ : تصاب نیروهای شایسته محلی در پست‌های مدیریتی مناطق مختلف کشور و حمایت تقویت و تفویض اختیار و واگذاری امور اجرایی محلی و منطقه‌ای به آنان در قالب سیاست‌های عمومی دولت.

اینجانب طی دو یادداشت با عناوین: ۱ – نکند رایحه اعتدال به هرمزگان که برسد، آسمان بتپد؟ و ۲ – سهم هرمزگان در امنیت، اقتصاد و اداره کشور، به بی توجهی دولت محترم نسبت به استفاده از ظرفیت نخبگان استان هرمزگان اشاره نموده ام، استان مهمی که میزان نقش و تأثیر آن در سیاست، اقتصاد و تجارت کشور عیان بوده و نیازی به توضیح واضحات هم نیست. در اهمیت نقش  این منطقه در معادلات و منافع ملی همین بس که رئیس جمهور محترم آنرا بعنوان دومین مقصد سفرهای استانی خود انتخاب فرموده اند.

سؤالی که بعنوان یک شهروند هرمزگانی از محضر مبارک ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دارم این است که آیا در نخبگان هرمزگان ظرفیت و توانمندی اداره یک وزارتخانه، معاونت وزارتخانه، سازمان و استانداری هم ندیدند که دولت اعتدال، تدبیر و امید با مردم نجیب این خطه از کشور اینگونه رفتار و معامله نمودند؟ دولت جنابعالی که حتی برای اقلیتها هم سهم مشارکت در خدمتگذاری قائل است و معاونتی خاص اقوام و اقلیتها را راه اندازی نموده، چطور مردم یک استان و مطالبات بحق شان را ندیده و یا نادیده گرفته است؟

ناصر خادمی ماشاری