خلیج فارس ظرفیتی بسیار خوب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه دوم نماز جمعه به استفاده از ظرفیت ها برای فعال شدن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: خلیج فارس بواسطه در بر داشتن منابع انرژی و سوخت ظرفیت بالایی برای فعال شدن اقتصاد مقاومتی دارد.  حجت الاسلام والمسلمین جوکار به ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس  اشاره کرد و […]

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه دوم نماز جمعه به استفاده از ظرفیت ها برای فعال شدن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: خلیج فارس بواسطه در بر داشتن منابع انرژی و سوخت ظرفیت بالایی برای فعال شدن اقتصاد مقاومتی دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین جوکار به ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس  اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد شهدایی که جان خود را در راه دفاع از خلیج فارس تقدیم کردند گفت: نام ایران و خلیج فارس یک پیوند ناگسستنی دارد و به گواه تاریخ و اسناد متعدد تاریخی  در منابع آمریکا، کشورهای غربی و اعراب،  خلیج فارس همیشه فارس بوده ،هست و خواهد بود.

حجت الاسلام جوکار به لزوم شناساندن خلیج فارس و انتقال فرهنگ آن به نسل نو اشاره کرد و گفت: لازم است درس ایران شناسی و خلیج فارس شناسی به عنوان یک درس اساسی در بین دروس دانش آموزان گنجانده شود و معلمان نیز از هر فرصتی برای شناساندن خلیج فارس به دانش آموزان خود استفاده کنند.

وی به تبیین ظرفیت ها و فرصت های غنی خلیج فارس پرداخت و وجود مردمان اطراف خلیج فارس را فرصتی برای وحدت دانست و تصریح کرد: ملت های حول خلیج فارس اگر با شناخت درست دشمن و گوش فرا دادن به ندای وحدت جمهوری اسلامی ایران متحد شوند می توانند یک منطقه قوی اسلامی بسازند و در برابر استکبار و دشمن واقعی خود بایستند.

امام جمعه قشم وجود منابع سرشار را در خلیج فارس دیگر ظرفیت این خلیج عنوان کرد و افزود: خلیج فارس ظرفیت بسیار بالایی برای به ثمر رسیدن اقتصاد اسلامی و فعال کردن اقتصاد مقاومتی با استفاده از نیروهای توانمند داخلی دارد.

حجت الاسلام جوکار همچنین از سازمان منطقه آزاد قشم به جهت برگزاری همایش ملی روز خلیج فارس با حضور دانشمندان و فرهیختگان داخلی و خارجی و همچنین برپایی همایش پیاده روی خانواده به مناسبت این روز تشکر و قدردانی کرد.

جوکار به ۱۱ اریبهشت و روز جهانی کار و کارگر و ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت علامه شهید مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: کار و کارگر در اسلام جایگاه بسیار بالایی دارد و نیاز است معلمان با استفاده از آموزه های دینی این جایگاه را دربین دانس آموزان تبیین کنند.

وی ادامه داد: جامعه ای که کارگر داشته باشد عزتمند است زیرا کارگر بواسطه کار هم موجب عزت خود می شود و هم برای جامعه عزت می آفریند.

حجت الاسلام جوکار به لزوم تبیین فرهنگ کار در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه صدها نمونه کار در کشور وجود دارد که نیاز است فرهنگ آن در بین جوانان تبیین شود و جوان ایرانی کار را صرفا در امور اداری و پشت میز نشینی نبیند.

خطیب نماز جمعه قشم به ضرورت حمایت از کار و تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: باید به جهت حمایت از تولیدات داخلی از واردات محصولاتی که در کشور مشابه داخلی دارند پرهیز شود تا به این وسیله هم اقتصاد مقاومتی تحقق یابد و هم نیروی کار داخلی تقویت شود.

وی عدم اعتماد به تولیدات داخلی را بسیار زشت و زننده تلقی کرد و ادامه داد: در جزیره قشم تولیدی های زیادی وجود دارند که به سبب عدم اعتماد جامعه به تولیدات داخل ، تولیدات خود را با برندها و برچسب های کشور چین به بازار عرضه می کنند که مایه ننگ و زشتی برای جامعه  است.

امام جمعه قشم تصریح کرد: اگر نیروهای داخلی را حمایت کنیم دیگر نیازی به مذاکره با کشورهای بدعهدی نظیر آمریکا نداریم.

وی ادامه داد: در مسئله برجام دشمن بدنبال باج خواهی از ملت ایران است و تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده است و هر روز از ابزار شیطنت آمیز خود علیه ایران بهره می برد.

جوکار به برداشت غیر قانونی دولت آمریکا از پولهای بلوکه شده ایران در ان کشور اشاره کرد و آن را نمونه ای از بدعهدی این کشور مستکبر دانست و گفت: دولت آمریکا در سالهای گذشته در موارد متعدد علیه ملت ایران دست به اقدامات مختلف زده و موجب شده است تعداد زیادی از هم وطنان ما به خاک و خون کشیده شوند .

وی ادامه داد: اما این کشور اکنون به جای آنکه غرامت کارهای خود را به ملت ایران پرداخت کند به دلیل واهی و در حکمی یک طرفه از پولهای بلوکه شده ایران برداشت می کند.

حجت الاسلام جوکار همچنین از رئیس جمهور روحانی به دلیل گوش فرا دادن به فرمان رهبری و دستور برای تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به این پرونده تشکر کرد.

امام جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن مبعث پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت:امروزه دشمن می خواهد اسلام دروغین و غیرواقعی را به جای اسلام ناب محمدی به دنیا القا کند و ما باید با استفاده از مراسماتی نظیر مبعث تلاش کنیم با گفتار و رفتار خود اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنیم.