حماس: این داستان ماست. چرا «طوفان الاقصی»؟

جنبش حماس یادداشتی با عنوان: «این داستان ماست... چرا طوفان الاقصی؟» منتشر می کند که در آن پیشینه حمله بزرگ خود به اسرائیل در 7 اکتبر 2023 را توضیح می دهد.

جنبش حماس یادداشتی با عنوان: «این داستان ماست… چرا طوفان الاقصی؟» منتشر می کند که در آن پیشینه حمله بزرگ خود به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را توضیح می دهد.
حماس یادداشتی با این عنوان صادر کرد: این داستان ماست… چرا طوفان الاقصی؟» در ان، او دلایل عادلانه و عادلانه ای را که مردم فلسطین و مقاومت انها را در برابر حماسه “طوفان الاقصی” پس از دهه ها اشغال اسرائیل، جنایات و نقض حقوق بشر تحت فشار قرار داد، توضیح داد.
این جنبش در یادداشت توضیح داد که وقایع ۷ اکتبر ۲۰۲۳ باید در زمینه گسترده تر خود قرار گیرد و خواستار یاداوری موارد مبارزه ازادی بخش در جهان در تاریخ معاصر شد.
حماس تاکید کرد که جنبش ان یک جنبش ازادیبخش ملی با اهداف مشروع است و مشروعیت خود را در مقاومت در برابر اشغال از حق مردم خود برای دفاع از خود به دست می اورد.» این جنبش تاکید کرد که “مقاومت در برابر اشغال به هر وسیله، از جمله مقاومت مسلحانه، یک حق مشروع است که توسط قوانین و ادیان تضمین شده و توسط قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده است.”

یک گام طبیعی در چارچوب خلاص شدن از اشغال

حماس توضیح داد که “طوفان الاقصی” یک گام ضروری و یک پاسخ طبیعی برای مقابله با توطئه هایی با هدف انحلال ارمان فلسطین است، همانطور که برای مقابله با برنامه های اسرائیل در زمین، یهودی سازی ان و حل حاکمیت بر مسجد الاقصی بود.

وی افزود که طوفان الاقصی» برای پایان دادن به محاصره ناعادلانه نوار غزه و یک گام طبیعی در جهت دستیابی به استقلال و ازادی مانند بقیه مردم جهان ازاد و حق تعیین سرنوشت، علاوه بر ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با اورشلیم به عنوان پایتخت ان ضروری است.

حماس تاکید کرد که “طوفان الاقصی” همچنین به عنوان یک گام طبیعی در چارچوب خلاص شدن از اشغال اسرائیل بود که عملا “امکان ایجاد یک کشور فلسطینی را از طریق کمپین شدید برای دو برابر کردن شهرک سازی و یهودی سازی در کرانه باختری نابود کرد.”

نبرد با اشغال بیش از یک قرن قدمت دارد

در این یادداشت، جنبش به تاریخ فلسطین اشغالی بازگشت و نشان داد که نبرد مردم فلسطین با اشغال در ۷ اکتبر، روز اغاز طوفان الاقصی» اغاز نشد، بلکه ۱۰۵ سال قبل از ان» اغاز شد.

در این زمینه، جنبش اشاره کرد که مردم فلسطین ۳۰ سال تحت استعمار بریتانیا و ۷۵ سال اشغال اسرائیل زندگی کردند، در حالی که نوار غزه بیش از ۱۷ سال از محاصره خفه کننده رنج می برد و به بزرگترین زندان باز در جهان و ۵ جنگ مخرب تبدیل شد که اسرائیل هر بار اغازگر ان بود.

حماس با تاکید بر اینکه مردم فلسطین برای دهه ها از تمام اشکال سرکوب، بی عدالتی، مصادره حقوق اساسی و سیاست های اپارتاید رنج می برند، اشاره کرد که از سال ۲۰۰۰ تا سپتامبر ۲۰۲۳، اشغال ۱۱۲۹۹ فلسطینی را کشت و ۱۵۶۷۶۸ نفر دیگر را زخمی کرد که اکثر انها غیرنظامی بودند.

در مواجهه با همه اینها، جنبش پرسید: ایا مردم ما باید به صبر کردن و شرط بندی بر روی سازمان ملل متحد و نهادهای درمانده ان ادامه دهند؟»

حمله ۷ اکتبر به اماکن نظامی اسرائیل

با توجه به اهداف مقاومت در ۷ اکتبر، جنبش تایید کرد که “طوفان الاقصی” سایت های نظامی اسرائیل را هدف قرار داده و به دنبال دستگیری سربازان و جنگجویان اسرائیلی به منظور ازادی زندانیان فلسطینی است.

او تاکید کرد که این حمله بر بخش نظامی غزه اسرائیل و مواضع اسرائیل در شهرک های “پاکت غزه” متمرکز بود، جایی که “هدف قرار دادن غیرنظامیان، به ویژه زنان، کودکان و سالمندان” به عنوان “یک تعهد مذهبی و اخلاقی که مردم حماس با ان بزرگ می شوند” اجتناب شد.

او همچنین تاکید کرد که “مقاومت ما با کنترل و دستورالعمل های دین واقعی اسلامی ما انضباط دارد و شاخه نظامی ان سربازان اشغالگر و کسانی را که علیه مردم ما سلاح حمل می کنند، هدف قرار می دهد” و اشاره کرد که “ما با پرونده غیرنظامیانی که در نوار غزه دستگیر شدند، مثبت برخورد کردیم و از روز اول تلاش کردیم که انها را در اسرع وقت ازاد کنیم.”

در این راستا، جنبش تاکید کرد که ادعاهای اشغالگران در مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان اسرائیلی توسط قسام در حمله ۷ اکتبر “تهمت و دروغ محض” است، زیرا جنگجویان ان “غیرنظامیان” را هدف قرار ندادند، اما بسیاری از انها “به دلیل سردرگمی توسط پلیس و نیروهای ارتش اسرائیل کشته شدند.”

حماس گفت که این حملات هوایی اسرائیل بود که “تعداد زیادی از اسرائیلی های اسیر شده در ۷ اکتبر را کشت”، در حالی که تعدادی از شهرک نشینان مسلح در ۷ اکتبر با مقاومت درگیر شدند و “برخی از انها توسط اشغال به عنوان غیرنظامی ثبت شد.”

در حالی که اشغال عمدا از دروغ هایی استفاده می کرد که “تیپ های قسام ۴۰ نوزاد را گردن زدند”، حماس اشاره کرد که “این ادعا قطعا ثابت شد که دروغ است و با پذیرش منابع اسرائیلی” و همچنین دروغ بودن این ادعا که “مبارزان مقاومت به زنان اسرائیلی تجاوز کردند”، که حماس “قاطعانه انکار کرد.”

در نوار غزه، جایی که اسرائیلی ها نیز در اتش “ارتش” خود کشته شدند، بمباران و تخریب نشان دهنده بی تفاوتی اشغالگر نسبت به زندگی زندانیان و تمایل ان به قربانی کردن انها بود.»

در مواجهه با این حقایق، حماس تاکید کرد که “تحقیقات بی طرفانه روایت ما و دروغ ادعاهای اشغالگر را تایید خواهد کرد.”

ریشه این بحران وجود اشغال است. مردم فلسطین اینده خود را تعیین می کنند

علاوه بر این، حماس از “کشورهای بزرگ، به ویژه ایالات متحده، المان، کانادا و بریتانیا، خواست تا حمایت خود را از تحقیق در مورد جنایات انجام شده در فلسطین اعلام کنند” و دادگاه جنایی بین المللی “فورا و بلافاصله به فلسطین اشغالی بیاید تا در مورد تمام جنایات و نقض ها تحقیق کند.”

این جنبش با تاکید بر اینکه مردم منطقه و جهان “به میزان دروغ و فریب دولت هایی که از تجاوز حمایت می کنند و تلاش انها برای توجیه تعصب خود نسبت به اشغال را درک می کنند” ادامه داد و خاطرنشان کرد که این کشورها “نمی خواهند تشخیص دهند که ریشه مشکل و ریشه بحران وجود اشغال و مصادره حق مردم ما برای زندگی ازادانه است.”

در این بیانیه خواستار مجازات قانونی اشغال اسرائیل به خاطر اشغال ان و تمام رنجها، قربانیان و خسارات ناشی از ان» و حمایت از مقاومت علیه اشغال اسرائیل با تمام ابزارهای موجود، به عنوان یک حق مشروع» شد.

او از کشورهای جهان ازاد، به ویژه کشورهای جنوب جهان، خواست تا “موضع جدی علیه استانداردهای دوگانه نیروهای حامی اشغال اتخاذ کنند” و تاکید کرد که قدرت های بزرگ “باید پوشش دادن به موجودیت صهیونیستی را متوقف کنند.”

حماس همچنین خواستار پایان فوری تجاوز اسرائیل به غزه، پایان دادن به جنایات و نسل کشی انجام شده توسط اشغالگر، برداشتن محاصره و پیگیری جدی مجبور کردن اشغالگر به عقب نشینی از نوار غزه» شد.

در این بیانیه همچنین از تلاشها برای اواره کردن فلسطینیان در داخل کشور و جلوگیری از اعمال نکبت جدید به انها، نه اواره کردن سینا، اردن یا هر جای دیگر» خواسته شده است.

این بیانیه همچنین خواستار رد هرگونه پروژه بین المللی و اسرائیلی شد که “به دنبال تعیین اینده نوار غزه، متناسب با معیارهای اشغال و ادامه ان است” و تاکید کرد که مردم فلسطین توانایی و صلاحیت تصمیم گیری در مورد اینده خود و ترتیب خانه داخلی خود را با تصمیم خود دارند و هیچ نمی تواند سرپرستی را بر انها تحمیل کند.