حقوق بشر واقعی سیره و رفتار پیشوایان دینی است

الگو و سیره ائمه (ع) باید بعنوان بهترین منشورحکومت داری  در سازمان ملل بکارگرفته شود. امام جمعه قشم در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد امام حسن(ع) شهر قشم برگزار شد گفت : بزرگداشت و یادآوری زندگانی بزرگان و پیشوایان دینی برای استفاده  از سیره عملی و الگو گرفتن از  سبک زندگی […]

الگو و سیره ائمه (ع) باید بعنوان بهترین منشورحکومت داری  در سازمان ملل بکارگرفته شود.

امام جمعه قشم در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد امام حسن(ع) شهر قشم برگزار شد گفت : بزرگداشت و یادآوری زندگانی بزرگان و پیشوایان دینی برای استفاده  از سیره عملی و الگو گرفتن از  سبک زندگی پر خیر و برکت ایشان است و همه باید  این موضوع را مورد توجه خود قرار دهند.

وی با اشاره به صفت کریم بودن امام حسن (ع)  در بین اهل بیت اظهار داشت: کریم معنایی بالاتر از  بخشندگی دارد یعنی بدون اینکه از او درخواست شود و بیش از آن حدی که از او طلب شود ببخشد. لذا امام حسن (ع) هم در مقابل  کریم و بخشنده واقعی که خداوند متعال بود عابدترین و زاهد ترین فرد  زمانه خود بود بود و هم  با مردم و بندگان خدا آنچنان کریمانه رفتار می کرد که در صورتی که کسی از ایشان تقاضای داشت غیر ممکن بود او را دست خالی برگرداند.

حجت الاسلام جوکار  در خصوص کرامات امام حسن (ع) افزود: آنچه در تاریخ ثبت شده است این است  که امام (ع) چندین بار تمام دارایی خود را بین نیازمندان بخشید و چندین بار با  با فقرا نصف کرد و بارها  با پای پیاده به حج رفت.

وی حقوق بشر واقعی را رفتار پیشوایان دینی دانست و افزود  :امروز آنهایی که داعیه دار حقوق بشر در جهان هستند وحشی ترین رفتارها را با کودکان دارند و در این روزهای ماه مبارک رمضان که غزه و فلسطین زیر بمباران رژیم خبیث اسرائیل است بیش از ۱۵۰ شهید و بیش از ۱۰۰۰ مجروح که بیشتر آنها کودکان یا پیرزن و پیرمردها هستند  نشانه دفاع از حقوق بشر در غرب است که در هیچ باغ وحشی این گونه رفتار نمی شود .

امام جمعه قشم  برخورد امام با دشمنان و مخالفین را نمونه دیگری از کریمانه بودن امام عنوان کرد و بیان داشت :  در برابر ناسزاگویی های مخالفین ،  جز بزرگواری و کرامت از امام مشاهده نشده است و این گونه بود که مخالفین ایشان که فریب تبیلغات مسموم دستگاه اموی را خورده بودند   با مشاهده صبر و کرامت امام به  مسیر ولایت  الهی هدایت می شدند.

وی ادامه داد :امام حسن (ع) در جنگهایی که در زمان حکومت امیرالمونین به وجود آمد شرکت کردند امام هیچ گاه در مقابل دشمن ناجوانمردی نکردند و امروز باید الگو و سیره ائمه (ع) باید بعنوان بهترین منشورحکومت داری  در سازمان ملل بکارگرفته شود.

اجرای سرود و تواشیح ، نمایش طنز و اهدای جایزه از دیگر بخشهای جشن میلاد امام حسن(ع) بود که به همت کانون فرهنگی هنری سبطین (ع) و هیئت امنا و پایگاه مقاومت مسجد امام حسن (ع) قشم برگزار شد.