حرکت ما در مسیر زندگی باید حول محور قرآن باشد

حجت الاسلام علی ملا نوری در آئین افتتاح پنجمین نمایشگاه بزرگ قرآنی در قشم گفت: برپایی نمایشگاه قرآنی در این منطقه، بخشی از وظایف ما در حوزه فرهنگ می باشد و اقدامات ما در حوزه معارف قرآن  هر قدر هم که باشد کم است  . وی افزود: وظیفه ما در ارتباط با قرآن حرکت در […]

حجت الاسلام علی ملا نوری در آئین افتتاح پنجمین نمایشگاه بزرگ قرآنی در قشم گفت: برپایی نمایشگاه قرآنی در این منطقه، بخشی از وظایف ما در حوزه فرهنگ می باشد و اقدامات ما در حوزه معارف قرآن  هر قدر هم که باشد کم است  .

وی افزود: وظیفه ما در ارتباط با قرآن حرکت در مسیر زندگی حول محور قرآن است و هرقدر در این فرآنید موفق تر عمل کنیم با خروجی بهتری مواجه خواهیم شد.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: خوشبختانه پنجمین نمایشگاه قرآن در قشم با برنامه سال های گذشته بسیار متفاوت است و در ۳۵ غرفه محصولات قرآنی از ۴۰۰ ناشر کشور عرضه می شود.

وی از فراخوان اولین دوره مسابقات قرائت، حفظ، شعر قرآنی، کتابت جزء سی ام قرآن کریم و نخستین دوره مسابقه سفره عید فطر، اولین دوره مسابقه حجاب با نگاه به پوشش سنتی بانوان قشمی، و نیز فراخوان دومین دوره مسابقه گروه های تواشیح به عنوان ویژه برنامه های پنجمین دوره برگزاری مسابقات قرآنی در قشم نام برد.

ملا نوری در ادامه سخنان خود با اشاره به نگاه مثبت سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه برنامه های فرهنگی بویژه قرانی بیان داشت: با این حمایت ها می توان قشم را به پایگاه و نقطه هدف صدور محصولات قرآنی به کشورهای همجوار تبدیل کرد.

وی در پایان از تربیت ۳۰۰ مربی قرآنی، افزایش شمار قاریان و حافظان قرآنی، حمایت از ایجاد فضاهای آموزش قرآن در قشم نیز به عنوان بخشی از برنامه های حمایتی معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ازاد قشم نام برد.

پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم که در بیست و هشتمین شب از ماه مبارک رمضان در محل نمایشگاه بین المللی قشم افتتاح شد، به مدت ۱۲ شب از ساعت ۱۸ تا یک بامداد پذیرای دوستداران این کتاب آسمانی می باشد.