حاشیه های فوتبال مهمترین مشکل داوران قشم

گلایه از داوری برای تیم بازنده جز لاینفک حاشیه های فوتبال است .در قشم  اما حاشیه های داوران بیشتر از بقیه نقاط نمود دارد و با برخوردهای فیزیکی و یا فحاشی حرمت داوران شکسته می شود و این موضوع باعث شده تا کارقضاوت در قشم با سختی انجام گیرد و تمایل داوران برای انجام این […]

گلایه از داوری برای تیم بازنده جز لاینفک حاشیه های فوتبال است .در قشم  اما حاشیه های داوران بیشتر از بقیه نقاط نمود دارد و با برخوردهای فیزیکی و یا فحاشی حرمت داوران شکسته می شود و این موضوع باعث شده تا کارقضاوت در قشم با سختی انجام گیرد و تمایل داوران برای انجام این وظیفه کم رنگ شود.

بر همین اساس   در گفتگو با ابراهیم احسانفر  رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال  سعی کردیم تا مهمترین مشکلات داوران فوتبال قشم را بررسی کنیم.آقای احسانفر یکی از مشکلاتی که در ورزش فوتبال قشم نمود پیدا کرده است وضعیت خاص داوران است لطفا در این  مورد توضیحاتی را ارائه نمائید؟

بیشتر مشکلات ما از زمانی شروع شد که پیشکسوتان داوری فوتبال از این مسئولیت کناره گیری کردند و  کمیته داوران ناگزیر شد تا طیف خاصی از نیروهای جوان را بکارگیری کند لذا مقبولیت و محبوبیت نیروهای جدید بالطبع کمتر از داوران قدیمی است که این موضوع را می توان اولین مشکل داوری فوتبال قشم عنوان کرد.

علت اینکه نیروهای جوان هم از داوری فوتبال اجتناب می کنند چیست؟

البته داوران جوان خوبی در فوتبال قشم بودند که متاسفانه به دلیل حواشی بوجود آمده در بازی های لیگ شهرستان یکی پس از دیگری داوری فوتبال را رها می کنند که می توان به آقای  مسلم ناصری و اخیرا آقای موسی فخاری اشاره کرد .

مهمترین مشکلاتی را که باعث بوجود آمدن حواشی برای داوران فوتبال در قشم می شود  را بیان کنید؟

مهمترین عامل عدم آگاهی سرپرستان ، مربیان و بازیکنان فوتبال به قوانین و مقررات فوتبال است که باعث می شود به تصمیمات داور اعتراض شود و از طرفی هم مسئولین تیم نمی توانند تماشاگران و بازیکنان تیم خود را کنترل کنند که این بزرگ ترین مقدمه به وجود آمدن حوادث تلخ برای داوران به شمار می رود.

راهکار پیشنهادی جنابعالی برای کنترل حواشی در فوتبال قشم چیست؟

به نظر بنده اگر کمیته انضباطی با قدرت  با متخلفان برخورد کند با جریمه های نقدی و حذف از لیگ می توان جلو این موضوع  را گرفت.

کمیته داوران چه برنامه هایی را برای تقویت جامعه داوران فوتبال قشم پیگیری می کند؟

کمیته داوران قبل از شروع بازی های لیگ کلاس های آموزشی را به صورت عملی با حضور مربیان برجسته استان برگزار می کند و از طرفی هم ثبت نام  برای تربیت داوران  جدید در دست اجرا است که از همین جا از همه علاقمندان به داوری برای شرکت در این دوره آموزشی دعوت می شود.

در پایان اگر صحبتی دارید بیان نمائید؟

علاوه بر صحبت هایی که شد یک درددلی که همه داوران به آن اذعان دارند مسئله حق قضاوت است که هزینه آن بسیار کم است و شاید همین موضوع هم باعث شده تا عده ای داوری را کنار بگذارند که باید عرض کنم داوری با عشق و علاقه دنبال می شود و در این راه نبایستی حواشی فوتبال  ما را از این مسئولیت بازبدارد.